Friday, September 11, 2015

3 Perkara Yag Manusia Tak Boleh Lari

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:39:00 AM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !
Ustaz bilang ada 3 perkara yang manusia tak bisa lari. Tak bisa.

Pertamanya.

Mati.

Manusia hebat manusia sempurna. Itu kata dia. Bilangnya lagi, dia terlalu suci dan paling sempurna. Hidup tanpa kekhilafan, hadir di dunia sebagai satu perkara yang tiada siapa tahu mengapa. Lantas diri mengaku Tuhan. Acap kali, acap waktu, tanpa jemu dan dengan bangganya ' Aku Tuhan ' yang menjadi pembasah bicara. Hingga satu ketika, dia jatuh kaku secara tiba tiba. Kejung tak bermaya, kelu tanpa sekata bicara. Maka ajal kunjung tiba. Mati mudah kata.

dan tidak kira sesempurna mana pun yang bergelar HambaNya, pasti mati akan kunjung tiba. Pasti.

Keduanya.

Susah.

" Susah kan nak jadi orang baik, bu ? "

" Susah kalau kita fikirkan susah. Mana ada benda yang senang-senang kita nak dapat ? Semua kena bersusah-susah dulu. Syaitan memang suka menampakkan benda yang baik tu macam susah nak dilakukan. Dah tugas makhluk tu macam tu kan ? "

Raihan Zaffya, 2015

" ada dosa yang tak boleh padam melainkan dosa itu dipadam dengan kesusahan hidup "

Sabda Rasullallah S.A.W

Ketiganya

Selamat dari orang bercakap perihal kita.

Sekali pun kau dilahirkan dengan kesempurnaan 1001 sempurnya, masih belum cukup untuk mengelakkan diri dari menjadi buah mulut orang. Baik buruk benar salah, semuanya akan menjadi perbuatan umpatan manusia dan itu seperkara yang tidak dapat dielakkan walau beribu batu jauh kau bersembunyi, sejuta budi kau taburkan apatah lagi hanya dengan satu kekhilafan yang kau lakukan,

takkan berhenti, selagi hidup. 





 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea