Friday, December 28, 2012

Matahari

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:43:00 AM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
sort of life - kyra




Hening suasana pagi. Sejuk mencengkam hingga ke tulang. Tubuh sayu tu masih lagi terjaga matanya. Satu persatu gambar ditenung. Jauh mengingati memori silam yang berjaya melahirkan kegembiraan, namun pengakhirannya penderitaan. Selimut ditarik menutupi keseluruhan badan. Air mata mengalir perlahan, seolah-olah mengikuti perlahannya masa untuk dipanggil esok hari.

'' awak matahari saya ''

'' kenapa saya matahari awak ? ''

'' matahari sentiasa memberikan cahaya pagi yang membawa semangat, cahaya teriknya tengahari membawa kesabaran dan cahaya petang memberikan kedamaian ''

'' tapi itu belum lengkap, kerana matahari hilang pada waktu malam ''

senyum.

'' lengkap. sekiranya awak mengiktirafkan saya bulan. ''

'' bulan ? ''

'' ya bulan, bulan yang bakal melengkapkan kitaran hidup. Hilangnya matahari, munculnya bulan yang memberi sejuta makna harapan ''

sejuta makna harapan ?

Air mata jatuh menitis lagi. Kini dia umpama bulan yang masih menanti mana hilangnya mentari matahari. Matahari dan bulan yang dahulunya melengkapkan hari. Kini sayu meninggalkan malam.



Friday, December 21, 2012

Mengaum

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:40:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Tak perlu kau tahu siapa aku.

Tak perlu kau tadah kenalan andai itu sekadar andaian.

Terima kasih, kerana masih membaca setiap coretan.

Terima kasih, kerana masih luangkan masa untuk berfikir siapa aku.

Terima kasih, kerana aku bukan sebenarnya untuk dikenali.

bukan lagi mengaum - Kyra

Apa ?

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:13:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Memikirkan ia apa.

Membuatkan aku gila.

Gila dalam memikirkan apa.

dan apa sebenarnya ?

masih ada masa

masih punya idea

tapi apa ?

tanpa jawapan. - Kyra

Wednesday, December 19, 2012

Dumbass, Aku Tak Bodoh

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:04:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Entrepreneurship.


Like killing my self.

Choosing the one from the others.

Like choosing the one step to hang myself.

Dumbass, Aku Tak Bodoh.

Wait and see, i will prove it to you.

That its. The real of me.

bukan aku.

Tuesday, December 18, 2012

Nak Menang.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:48:00 PM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !
Tahun ini ramai budak perempuan masuk Kolej dari lelaki 

Sebab lelaki kan malas, perempuan rajin. 

Tahun ini ramai budak lelaki masuk Kolej dari perempuan

Sebab perempuan semua masuk U.


Nampak ? Semua nak menang.

choose your life, before your life chase you. - kyra

Sunday, December 16, 2012

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 12:11:00 AM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !


Friday, December 14, 2012

Private.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:14:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
to private followers :


thanks for being such a loyal stalker and stalk me for every minutes that you have.

thanks for your 'kindness', thanks for your 'time'

take it easy, I love YOU stalker. Keep in stalks. Pfft

to you beloved, stalker.

Thursday, December 13, 2012

Pilihan.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:22:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !

dan, sekiranya ia perlu bagi kebaikan individu itu sendiri.
silakan.

bisa yang sakit tu bagun untuk mengejar yang terjatuh.

dan

itu karma.


Wednesday, December 12, 2012

1 year, 3 monts

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:06:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !


Monday, December 10, 2012

Pernah. Tapi dulu, sekarang

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 5:06:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !


Pernah buat kerja bodoh,
Tapi itu dulu.

Pernah buat kerja gila,
Tapi itu bukan selamanya.

Pernah dulu senyum tawa,
Moga harapan ia selamanya.

Pernah dulu sedih tak terkata,
Tapi hikmah sebaik juga.

Pernah dulu jatuh terluka,
Kini bangkit makin dewasa.

Pernah dulu mengenggam kejayaan,
Harap ia kekal selamanya.

Pernah dulu kita sedih tertawa, jatuh bangun, luka lega.
Pernah semuanya dulu.
dan Kini ia masih lagi berlalu

Cuma satu, biar ia mewarnai
dengan warna pelangi.

Tapi bukan dengan warna,
Mendung membasahi bumi.





tahniah buat saudara Muhammad Rizuan, bergelar pelajar dekan sesi Jun 2012 :)

Wednesday, December 05, 2012

Saat.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:04:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Runtuhan rindu. Saat kenangan itu menghembus.
Bersama kita kongsi rasa, dahulu.

Saat kau hadir mengusap kelabu jiwa.
Senyuman menggoda, buat aku tertawa.

Kasih tiada tandingnya,
Ingat lagi aku,

Di tengah jalan itu, kau
gadaikan nyawa.

Demi aku.

Kau abaikan kerlingan tajam.
Saat aku dikendong ke mana saja kau berada.

dan, sekarang.
kau sengaja tinggalkan memori 

Buat aku terpinga,
Mencari mana hilangnya wira.

dan akhirnya.
aku sedar.

kau sebenarnya tiada.
dan tenang tersenyum di sana.

redha, utus fatihah 
buat peneman di sana.

Wednesday, November 28, 2012

Unforgettable.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 1:44:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !



I was born in 92.
He raise me up with care and love.
He teach me how to be an independent girl.
self-sustained.

He told me to be nice with others.
He told me to smile what ever problem face in.
He told me to be brave !

Brave like him ! A Singaporean Soldier !

The last 'wasiat' he gave me : the last words he spoke to me :
- Jangan bawak kereta laju-laju
- Jaga Tok ( tokwan passed away 13 days before him ), jaga maktok, tokyah pun tak tau bila tokyah nak meninggal ( 2 days before he passed away ) 

But now he left me behind. 
He left us behind.
He left us with precious memory.

What a precious moment 20 years ago :')

There's nobody can replace you,tokAyah.
Al Fatihah.



Tribute to : Hj Osman b Yahaya.
1937-2012.




Sunday, November 18, 2012

Arak dan Babi.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:52:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Arak dan Babi.


Komen / Feedback



hamba Allah yang 'latest' komen :  seburuk2 babi .. babi lah binatang yang paling ... tinggi kesesuaiannya dengan badan manusia ... sebab struktur jangtung manusia yang paling dekat adalah dengan struktur jantung babi ... hahhaa.. klaka kan tapi benar .. sebelum ada transplan jantung antara manusia dengan manusia ... pengkaji menggunakan jantung babi sebagai ... bahan uji .... dan ..................sebelum adrenalin sintetik ditemui .... berkurun lama kita merawat penyakit kencing manis menggunakan adrenalin babi ... yer .. pahamkan yang itu .. MAHA ESA tidak akan menjadikan satu benda tu yang buruk2 dalam buruk pasti ada cantiknya dalam cantik .. pasti ada buruk nya ... sesungguhnya ... DIA lah yang paling sempurna tiada duanya ....................... jangan terlalu streotaip dalam hal menghukum ... kerana segalanya adalah dari DIA .... dan pahamkan kembali ayat ....SEGALA YANG BAIK ADALAH DARI ALLAH DAN YANG BURUK DARI KELEMAHAN KITA SENDIRI ....... jangan disebabkan akal kita yang lemah alkohol dihukum sedemikian rupa ... hahahhahahahahhahaha

Baca ? What say you ?

do not take easy about hukum Allah,people.


Monday, November 12, 2012

Langkah.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 12:13:00 AM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !
Langkah.


Tiap detik, langkah itu pasti akan menuju. Menuju ke arah seterusnya.

Kadang kala kita sebagai hamba, hilang arah tuju seketika.

Namun tanpa kita sedar, walaupun begitu.

Langkah kita sentiasa diteruskan.

Seboleh bolehnya melangkah tanpa mahu berhenti.

Melangkah mencari yang abadi, melangkah mencari keredhaan Ilahi.

Teruskan melangkah. Hingga langkah terakhir diakhiri dengan

Asha du'alllah, illa ha ill lallah. Wa asha du an na Muhammad ma dan Rasullullah.


Friday, November 09, 2012

Mencarut.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 8:34:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !

The Note on The Car Dashboard






unrealised -justt take an order..

and after a month - i realised this



Friday, November 02, 2012

Buku FiXi : Koleksi

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:10:00 PM
Reactions: 
4 kata-kata hebat !
aku sudah ketagih, ya ketagihkan FiXi.



Bermula dengan BISIK, aku mula berDENDAM lalu aku CEKIK dia hingga KELABU jadinya. NGERI pula rasa,tapi masih ok kerana belum MURTAD. Lalu aku HILANG. Arghhh, itu semua ayat TABU. huh

Friday, October 26, 2012

Ain't Nothing

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:39:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Apa yang cuba aku sampaikan dan apa yang aku cuba coretkan adalah picisan dari pembacaan dan penelitian aku terhadap manusia sekeliling.

Annoying.

Tipikal aku memang aku benci gila dengan jenis manusia bersifat annoying. Benda kecil yang sengaja dibesar besarkan. Memang aku rasa kau sengaja meremehkan hal yang langsung tidak remeh. Kau diam sudah, kau go on saja dengan life kau. Apa kau ndak punya kekuatan atau kau ndak punya keberanian. Atau kau yang sebenarnya takut dengan bayang- bayang ?

step on your shadow.

Kau nda perlu la jadi someone else. Kau hanya perlu jadi kau yang sebenarnya. Kurangkan ego dalam diri. Kau tipikal kalut, tahu ? Let me tell you, if your ex just text you that wishing you Selamat Hari Raya then you bingit telinga kawan you said that ex you cari pasal and you gonna change your phone number. HOI ! Like what you are thinking ??

Bodoh.

Jangan nampakkan kebodohan diri sendiri.
Only just one simple msg kau dah gelabah. Worse nak change number ?


Think twise. Jangan jadi melayu dumbass boleh ?

Thursday, October 25, 2012

Impian.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:02:00 PM
Reactions: 
2 kata-kata hebat !
#currently : Kupilih Hatimu, Ussy & Andhika Pratama.

Terus terang aku kabarkan. Entry kali ini tiada input yang bakal kau serap. Hanyalah coretan mengada untuk puaskan hati dan penuhkan masa yang sentiasa penuh. 

Mudah saja aku deskripsikan apa yang cuba aku sampaikan. Impian. yang aku idamkan, atau kata lain, yang selalu bermain dalam khayalan duniaku. dan semoga ia bakal menjadi kenyataan esok,lusa. Amin. Kau doakan ok ?

  1. Bangun untuk qiam bersama. Aku imagine seolah-olah dia watak Ustaz Hafiz dalam watak Suami Aku Ustaz. Kejutkan aku tengah malam untuk bangun qiam.
  2. Dapat solat berjemaah seandainya kami berpeluang keluar bersama. Contoh, kami zohor di masjid berjemaah dengan makmum yang lain sebelum keluar bersama.
  3. Setiap selepas solat Magrib dapat bertadarus bersama, at least satu muka sehari. Nanti dapat khatam bersama kan.
  4. Lepas tadarus, kongsikan terjemahan Al-quran. Dia bimbing aku, aku bimbing dia.
  5. Kali pertama dia jejakkan kaki ke rumah adalah tujuan untuk mengenali keluarga, kata lama - Merisik. 
  6. Kali kedua dia jejakkan kaki ke rumah adalah dia hadir sebagai tunang secara rasmi, kata lama - majlis pertunangan.
  7. Kali ketiga dan seterusnya, dia jejakkan kaki ke rumah sebagai seorang suami yang sah, kata lama - selesai goncang.
  8. Dia hadiahkan aku 3 buah novel pada masa yang berbeza. Tajuk novel yang menggambarkan perasaannya.
  9. Dia nyanyikan aku lagu Wanita-KRU pada setiap malam 12 September.Demand.
  10. Aku dapat masakkan lauk atau sebarang makanan untuk dia,at least sebulan 2kali. Kata lain, dia makan masakkan aku at leasr sebulan 2 kali
Well, itu saja 10 yang aku idamkan. Insyaallah aku cuba, dia cuba. Semoga apa yang aku idamkan dapat direalisasikan mulai sekarang sehingga kami sah sebagai suami isteri , till jannah. 



Wednesday, October 24, 2012

Personaliti Diri - Binatang dan Rahsia Diri.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 12:23:00 PM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !
Personaliti Diri - Binatang dan Rahsia Diri.




Nak tau Rahsia Personaliti ?
Jom kita semak, rahsia personaliti mengikut tarikh lahir dan binatang.

 
Januari   01-09 -  Anjing
Januari  10-24  -  Tikus
Januari  25-31  -  Singa

Februari  01-05  -  Kucing
Februari  06-14  -  Merpati
Februari  15-21  -  Kura-kura
Februari  22-28  -  Harimau Bintang

Mac  01-12  -  Monyet
Mac  13-15  -  Singa
Mac  16-23  -  Tikus
Mac  24-31  -  Kucing 

April  01-03  -  Anjing
April  04-14  -  Harimau Bintang
April  15-26  -  Tikus
April  27-30  -  Kura-kura

Mei  01-13  -  Monyet
Mei  14-21  -  Merpati
Mei  22-31  -  Singa

Jun   01-03  -  Tikus
Jun   04-14  -  Kura-kura
Jun   15-20  -  Anjing
Jun   21-24  -  Monyet
Jun   25-30  -  Kucing

Jul    01-09  - Tikus
Julai 10-15  - Anjing
Julai 16-26  - Merpati
Julai 27-31  - Kucing

Ogas 01-15  -  Monyet
Ogos 16-25  -  Tikus
Ogos 26-31  -  Kura-kura

September 01-14  -  Merpati
September 15-27  -  Kucing
September 28-30  -  Anjing

Oktober 01-15  -  Monyet
Oktober 16-27  -  Kura-kura
Oktober 28-31  -  Harimau Bintang

November 01-16  -  Singa
November 17-30  -  Kucing

Disember 01-16    -  Anjing
Disember 17-25    - Monyet
Disember 26-31    -  Merpati




Anjing: 
Kamu memang seorang yang setia dan manis orangnya. Kesetian kamu memang tidak boleh disangkal lagi. kejujuran dan keikhlasan adalah kekuatan kamu, malahan di dalam kerjaya kamu memang boleh dipercayai. Kamu adalah orang yang sederhana dan sering bersikap rendah diri.Kamu bukan orang yang akan mencari masalah dan sukakan suasana yang damai.Kualiti itulah yang menjadikan teman-teman suka berada di sisi kamu. Cita rasa kamu di dalam fesyen juga diakui baik dan kamu akan mudah terasa malu dan sedih sekiranya alamari pakaianmu tidak lengkap dengan pakaian yang mengikut peredaran fesyen. Biarpun kamu tidak mempunyai teman yang ramai tetapi teman-teman yang bersama dengan kamu memang mempunyai kualiti yang baik.
 
Tikus:
Kamu ini memang penuh dengan muslihat! Namun, sikap itulah yang menjadikan kamu nampak bijak dan menjadikan wajah kamu comel dan mudah menarik perhatian orang disekelilingmu. Ramai yang suka berkawan dengan kamu kerana sikap kamu yang memang mengundang keseronokan kepada orang lain. Memang kamu sering dijemput untuk memeriahkan majlis dan ramai yang menyukai kehadiran kamu, tetapi kamu begitu sensitif orangnya dan itu menjadikan orang sekelilingmu berhati-hati untuk berbicara dengan kamu. sekiranya ada yang berani menggunakan perkataan kasar, memang mereka akan mengundang kemarahan kamu di tahap maksimum! Kamu perlu bijak mengawal emosi kamu kerana teman-teman juga manusia yang tidak lepas dari melakukan kesilapan.

Singa:
Begitu kontra dengan spesies kamu, rupanya kamu ini memang pendamai orangnya. Kamu tidak suka terlibat dengan pertengkaran atau pergaduhan. Kamu begitu sukakan aktiviti luar rumah dan tidak gemar melepak tidak tentu arah tujuan. Memang dilahirkan untuk menjadi ketua dan memberikan arahan kepada orang lain dengan cara yang paling disenangi. Kamu memang suka menyayangi dan disayangi orang lain. Namun, kamu memang mudah dipermainkan oleh orang lain, jadi berhati-hati.

Kucing:
Kamu memang penyayang, disayangi namun kadang-kala begitu pemalu. Kamu sukakan keadaan yang senyap dan damai. Di dalam kehidupan, kamu suka mempelajari tentang perkara baru dan sentiasa melakukan setiap sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Di dalam situasi normal, kamu memang nampak tenang tetapi apabila kamu dicabar, serta merta kamu mudah mengamuk! Mereka yang bernaung dibawah kucing memang bijak bergaya. Orang sekelilingmu sering menjadikan kamu sebagai idola di dalam berpakaian. Kamu bijak bersosial tetapi hanya bercakap dengan orang kamu kenali. Kamu memang begitu berhati-hati memilih teman.

Kura-kura:
Kamu semakin hampir dengan kesempurnaan dan begitu baik hati. Kebaikan kamu akan sentiasa dikenang orang sekeliling kamu. Kamu sukakan kedamaian, sekiranya teman-teman ada menyakiti hati kamu, kamu tidak akan cuba menyakitkan hati mereka pula. Kerana ini, kamu memang disayangi dan disenangi teman-teman. Kamu juga tidak suka cakap belakang dan orang sekelilingmu begitu senang dengan cara kamu melayan mereka. Kamu sentiasa akan memberi kasih sayang dan tidak pernah mengharapkan balasan. Pemurah juga adalah sikap kamu dan kamu sentiasa melihat kehidupan sebagai latihan praktikal.


Merpati:
Kamu adalah simbol sikap yang sentiasa riang. Apa saja yang kamu lakukan, kamu akan enjoy setiap detiknya. Kahadiran kamu menjadikan teman-teman serta orang sekeliling begitu riang dan senang dengan sikap kamu. Kamu adalah ketua di dalam kumpulan teman-teman dan bijak memujuk dan menghiburkan hati orang yang sedang gundah-gulana. Hipokrasi adalah sifat yang paling kamu benci dan orang yang sebegini memang kamu tolak tepi. Di dalam pekerjaan, kamu memang teratur dan sistematik. Namun, awas! Kamu mudah jatuh cinta!
 
Harimau Bintang:
Kamu seorang yang misteri. Kamu boleh berhadapan dengan tekanan dengan tenangnya. Kamu juga boleh menghadapi setiap senario yang menguji kesabaran tanpa perlu mengamuk untuk melepaskan geram. Kadang-kala, kamu ini kejam orangnya. Hmmm├ó€¦kamu suka bergosip tetapi hanya bersama dengan teman-teman yang kamu percayai sahaja. Mereka yang bernaung di bawah harimau bintang adalah begitu teratur dan kemas orangnya. Tetapi, apa yang tidak tahan dengan sikap kamu yang mahu setiap sesuatu mengikut cara kamu. Sikap itulah yang menjadikan kamu senang hilang kawan. Namun, apabila teman-teman menghadapi masalah, kamu adalah orang pertama yang mereka cari.

Monyet:
Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu suka apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu. Kamu bijak berhadapan dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi. Setiap langkah dan keputusan, kamu akan berfikir sebelum melakukannya. Kamu mempunyai kata hati yang kuat dan itulah yang menjadi penyelemat kepada kamu. Jangan tidak tahu, mereka yang bernaung di bawah monyet memang begitu bijak mencari wang dan begitu pandai mengatur kewangannya. Kamu memang akan berjaya di dalam perniagaan.



Kadang kala ada benarnya kan ? Tapi jangan terlalu taksub la. Senyum senyum selalu :)

Rahsia Zodiak Lelaki - Cepaaat check pakwee korangg :P

sumber : internet

Tuesday, October 16, 2012

Kosong, Terima Kasih

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:36:00 PM
Reactions: 
3 kata-kata hebat !
Disaat hati dan jiwa meruntun melayan lagu Lonely, terus secara tiba-tiba muncul perkataan sahabat di permukaan pemikiran. Entah mengapa, mungkin ada disebalik lagu yang buat perkataan itu muncul. Serta merta air mata menitis perlahan.



Masing masing berubah turut serta dengan perubahan masa. Kadangkala kita yang sering melupakan dan kadang kala kita yang sering dilupakan.

Memang susah untuk mencari erti persahabatan yang sebenar. Hanya beberapa persen sahaja yang benar-benar wujud atas dasar ikhlas.

Benar juga kata orang, kawan ketika senang cukup ramai sehingga tak terbilang, tapi sebaliknya.
Yang sudah itu sudah kata orang. Tapi luka di hati tak semudah sahaja melupakan.

Kadang kala wujud perasaan terkilan. Dulu kita yang bersama dia, kini paling pun tak sudi. Dulu bergurau bersama, sekarang tegur pun tak sudi. Kalau hendak ditulis, berjela muka pun belum tentu rasa puas. Jadi cukup dengan perkataan, abaikan.

Tatkala kita diam, sombong diberi gelaran.
Tatkala salam diberi, jelingan sebagai sambutan.
Tatkala patah dikeluarkan, salah faham sebagai teguran.

Sudahlah. Letih sebenarnya untuk menjaga hati semua pihak.
Terima kasih untuk mereka yang dari dahulunya memahami siapa sebenarnya diri berdiri.

Terima kasih untuk mereka yang pernah bergurau bersama, walaupun seketika.
Terima kasih untuk mereka yang sering luangkan masa, walaupun cerita entah apa-apa.

Untuk mereka yang mengajar aku jatuh dan bangun. Terima kasih.


Monday, October 15, 2012

Manisnya, Perhubungan.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:33:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
as sweet as relationship.



Anak Pak Ali, cucu Mak Tom,
Assalamualaikum.


Perhubungan yang disusuri ikhlas pasti manis rasanya. Perhubungan yang diselitkan dusta, pasti hempedu rasanya.Maka seimbangkan lah antara pahitnya hempedu dan manisnya ikhlas agar rasa dalam perhubungan itu kembali nuetral dan sedap-sedap manis.

Pastinya bosan jika sesuatu perhubungan itu terlalu sempurna. Mengejar kebahagian yang terlalu extream sehinggakan perasaan bosan itu hadir. dan semestinya tatkala bosan itu hadir, nescaya langkah untuk berkecai  sesebuah hubungan itu akan mula merekah.

Cemburu dan dicemburui. Sayang dan disayangi. Hormat dan dihormati.
Pastinya elemen itu perlu dalam sesuatu perhubungan.

Cemburu dan dicemburi. Mencemburui.

Itu merupakan perisa selingan yang menyedapkan citarasa sesebuah perhubungan itu sendiri.
Sudah pasti sesuatu perhubungan itu akan menjadi bosan sekiranya pasangan terlalu yakin dan percaya terhadap pasangannya. Tak salah andai kata memupuk perasaan kepercayaan. Tapi kadangkala, rengekkan cemburu itu bermain peranan penting dalam menyisipkan lebih lagi perasaan sayang dan cinta.

Sayang dan disayangi. Menyayangi.

Aspek penting dan tunggak dalam sesebuah perhubungan. Sudah pasti ianya perlu bukan,kerana untuk apa perhubungan itu hadir tanpa rasa sayang,disayangi dan ingin menyangi. Selitlah perasaan sayang itu sebaik mungkin. Selitlah dengan penuh kesederhanaan agar sayang tidak bertukar menjadi benci suatu  hari nanti. Lahirkan butir-butir sayang dengan benih yang ikhlas dan suci. Jangan cambahkan benih sayang yang diselitkan rasa ragu-ragu dan penuh dengan perasaan was-was. Yakinkan kasih sayang itu. Sayang kerana Allah, perhubungan kerana Allah. InsyaAllah, kekal until Jannah.

Hormat dan dihormati. Menghormati.

Antara perkara yang harus dan seterusnya wajib hadir dalam sesebuah perhubungan.Hormat menghormati antara pasangan. Hormat pegangannya, hormat apa yang disenanginya dan hormat apa yang kurang digemarinya.Hah top top la perhubungan itu andai kata 3 asas penting itu diselitkan.

Wajib berusaha, berdoa dan akhirnya tawakal.

Dalam mengecapi perhubungan jangalah lupa kepada Dia yang telah pinjamkan nikmat gembira dalam perhubungan. Antara anugerah yang dihadiahkan buat insan yang terpilih. Jadi setelah anda berusaha, berdoa dan seterusnya tawakalah agar kekal bersama.

doa ku utuskan.



Sunday, October 14, 2012

Perasaan Itu,Ini,Sekarang

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:22:00 PM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !


Ada Jerry ada Tom,
Assalamualaikum.

Perasaan ini. Entah apa puncanya. Entah apa penyebabnya. Mereka bingung. Masing-masing bingung.
Terdiam mereka bila perasaan ini muncul. Hendak diherdik, dia tidak berbicara. Hendak dicaci, dia bukan puncanya. Apa seterusnya ? Hanya Redha dan Tawakal pengubat caranya.

Yang pasti. Terselit seluruh bahagia tika bersama. Terasa gembira tatkala lihat senyum tertawa. Terasa hilang bila tiada seminit cuma. Hilang ? Satu lagi perasaan aneh yang kini hadir.Dan mereka. Kembali bisu.

Perasaan sememangnya aneh. Aneh bila enggan jauh. Aneh bila rasa melekat sentiasa.
Namun, disudut kegembiraan mereka. Terselit perasaan aneh, pada satu kelibat yang jauh. Kelibat yang dahulunya bahagia seperti mereka. Perasaan ini kembali bercampur aduk.

Dia toleh disisi, melihat perasaan yang hadir itu. Dia juga tidak mampu bersuara, apatah lagi bertindak menjangkau segalanya.Dulu perasaan itu yang kecapi segalanya. Namun sekarang bahagianya, dia yang rasa.

Sebelahnya gembira tersenyum bahagia.Dia peluk perasaan itu.Digenggamnya kuat.Agar dia sahaja yang memiliki perasaan itu.Dia kembali toleh kepada perasaan itu. Maaf, gagal untuk bersama. Maaf kerana bahagia itu terlalu indah hingga dia tidak mampu mencampuri segala perasaan aneh yang lain.

Kelibat perasaan itu sedih. Maaf bahagia utuskan buatnya. Doakan kebahagian kekal bersama,sentiasa.

lets grow old together,sayang :)


Tuesday, October 09, 2012

Truely Blind LOVE

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 3:17:00 PM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !



There was a blind girl who hated herself because she was blind.

She hated everyone, except her loving boyfriend. He was always there for her.

She told her boyfriend, 
'If I could only see the world, I will marry you.' 

One day, someone donated a pair of eyes to her. 

When the bandages came off, she was able to see everything, including her
boyfriend.

He asked her,
'Now that you can see the world, will you marry me?'

The girl looked at her boyfriend and saw that he was blind. The sight
of his closed eyelids shocked her. 

She hadn't expected that. 

The thought of looking at them the rest of her life led her to refuse to
marry him.

Her boyfriend left her in tears and days later wrote a note to her
saying:

'Take good care of your eyes, my dear, for before they were

yours, they were mine.'








This is how the human brain often works when our status changes.
Only a very few remember what life was like before, and who was always
by their side in the most painful situations.


Sunday, October 07, 2012

Keling dan Paria

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:12:00 PM
Reactions: 
12 kata-kata hebat !
Ada bunga,ada kuntum,
Assalamualaikum.

mereka.


Keling, Paria.

Kita sering menggunakan dua perkataan tersebut kepada kaum India. Tapi adakah anda tahu maksud di sebalik keling dan paria ?

Sebenarnya dua penggunaan kata tersebut adalah penggunaan bahasa yang menimbulkan isu sensitif kepada kaum India.

Mari kita lihat apa sebenarnya Keling dan Paria. Dan kenapa ia terlalu sensitif.

Keling : kenapa orang india tak suka dipanggil keling :

Kisahnya, pada zaman dulu, perempuan india akan memakai sejenis gelang yangg berbunyi di kaki, setiap kali dia berjalan akan kedengaran bunyi tersebut.. disebabkan bunyi tersebut orang panggil keling utk di ejek..sebagai org india mereka  terasa kerana samakan kaum India  dengan gelang di kaki...

sekadar infomasi : keling besi


Paraiya : kenapa org india tk suka dipanggil paraiya : 

Sebabnya, dalam hindu ada peringkat kasta... kasta paraiya adalah kasta yang dihina dan dibenci dalam hindu yang kastanya lebih tinggi.. so bila kita memanggil orang India dengan panggilan paraiya adalah kurang beradab kerana meraka bukanlah dari golongan kasta paraiya tersebut.

sekadar infomasi : piramid kasta


So,lepas ni jangan la main panggil je. Ayuh, kita kan MALAYSIA.
 Bersama-sama kita menjaga sensitiviti antara kaum :)

kita kan MALAYSIA :)



Sumber : Saudara Subash Mohan.

Babak Cinta - Love Version

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 1:24:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !



Engkaulah cahaya dalam hidup yang penuh kegelapannya
Rasa kesakitan dalam dada menghilang pabila kau berada

Cintamu kepada aku tak pernah ku rasa sebegitu
Engkau meringankan hati ini, engkau menenangkan jiwa sepi

Aku ingin menjadi pembuka hatimu yang sekian lamanya
Terkunci kerna slalu terluka
Ku ingin menjadi penutupnya

Kau tahu kau disakiti, hatimu sedang kau melindungi
Percayakan pada cinta ini, relakan ia berterbang tinggi

Aku ingin menjadi pembuka hatimu yang sekian lamanya
Terkunci kerna slalu terluka
Ku ingin menjadi penutupnya, babak tentang pencarian cinta
Aku untukmu sepanjang hayat

Aku juga merasa ketakutan oh cinta
Percayakan pada kita oohhh...

Aku ingin menjadi pembuka hatimu yang sekian lamanya
Terkunci kerna slalu terluka
Ku ingin menjadi penutupnya, babak tentang pencarian cinta
Aku untukmu sepanjang hayat
Aku ingin menjadi pembuka hatimu yang sekian lamanya
Terkunci kerna slalu terluka

there's nothing i can give to you sayang,only care and sincere love :)

Friday, September 28, 2012

4 syarat - COUPLE

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:19:00 PM
Reactions: 
7 kata-kata hebat !


ada maxis,ada celcom,
Assalamualaikum..
 
 
 
 
The Dating Stupid Rules
 
actually i didnt mean to call it STUPID.
 
 
it based on the real story.one of my officemate, i means my boss actually -  told me about this story. stupidity love story.ok sorry, bukan bodoh tapi nerd.
 
 
''i just fall in love with u, will u be mine ? ''
 
 is that a kind of statement or the way of approaching someone ?
 
nevermine. put it a side.
 
then, after a week been coupled, the girl started to feel bored and bored. with the guy.
you wanna know why ?
 
''awak, saya ada syarat kalau awak nak bersama dengan saya''
 
''apa syaratnya ?''
 
''syaratnya ada 4..pertama, setiap hari Selasa awak kena jogging dengan saya, kedua, setiap Jumaat malam awak kena keluar makan dengan saya, ketiga, setiap malam sebelum tidur kena wish gudnyte dan yang terakhir, kita kena gunakan panggilan awak saya,bukannya hang aku,ko kau''
 
''tudia syarat hang''
 
hang?
 
''tudia syarat awak''
 
serius aku dah mula bosan dengan mamat nerd.gila ? 4 syarat yang gilanya boleh disahkan memang gila. mampukah aku ?
 
sejujurnya dia hadir ketika hati diruntun sayu.
dia hadir tatkala hati masih membara panas.
dia hadir tatkala hati memerlukan teman.
 
tapi.
 
dia tidak hadir dengan perasaan cinta.hanya hadir sebagai kawan.
 
no more than that. and thats it.
i have no feeling toward hang.
so for what im following your nerdy rules kan.
 
messages - text message - ''saya nak clash'' - sent - 'somebody'
 
meet for the clash.
 
dari jauh aku nampak dia tunduk di bangku putih.
kepala ditundukkan kebawah.
seolah-olah kehilangan anak.
 
aku duduk disebelahnya.
 
''kenapa tak ikut 4 syarat saya ?''
 
damn.
 
''first,selasa tu aku penat..jumaat malam aku tak ada mood nak keluar..then aku tak da kredit nak msg hang tulis gudnyte..dan aku memang tak reti nak guna saya awak''
 
''markah awak untuk minggu ni 3/10''
 
''3/10 ?'
 
''sebab 3 je reason awak yang boleh saya terima''
 
''aku nak clash''
 
''tengok semut tu..jalan tanpa arah..ke kiri ke kanan..macam keadaan saya kalau kita putus''
 
hahaha.funny.
 
''awak tengok pulak bangunan apartment yang tengah bina tu''
 
''so?''
 
''macam kisah cinta kita,perhubungan kita dibina kuat dengan asas batu dan simen.tapi akhirnya bangunan tu tak siap.macam perhubungan kita''
 
''sorry i didnt mean to hurt you most. but i have too. i didnt in love with u, u might find someone who really care of u, who really love u. unfortunately, thats not me. sory guy,i have to. sory for all wrong doing towards u. salam. and we have nothing after this.''
 
so the relay ended there.
 
so guy, do something u shouldnt be to nerdy in getting love life.just be ur self, and u will proud of what u are doing actually.
 
soorry.





                                                
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Saturday, September 22, 2012

Cinta tak Selalunya Memiliki

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:49:00 PM
Reactions: 
3 kata-kata hebat !
Manusia biasa bisa menilai apa itu cinta.Tapi manusia biasa tak bisa menilai betapa tingginya nilai cinta. Kenapa ? Fikirkan. Dua batang disatukan dengan paku, dua ketul batu disatukan dengan simen, tapi dua hati disatukan dengan apa ?

Termengu di satu sudut. Ahh ! Masalah memang tidak akan kenal erti penat dalam mencari siapa tuannya dan kita sebagai manusia juga tak pernah penat mencari jawapan setiap masalah yang berlaku. Tapi kalau masalah cinta ? Parah jadinya. Huru-hara keadaan. Bunuh diri ? Penyelesaian ?

Iftifah Hanani bangun. Melepaskan keluh.
Keluhan berat. Di belek pokok orked itu. Pokok bunga pemberian Hysham Mokhtar suatu ketika dulu.


 “Awak suka orked kan ? Nah..ini ikhlas dari saya..”
“Cantik..nampak segar..thanks awak”

Pasu bunga bertukar tangan. Senyuman manis meniti di bibir pasangan kekasih ini.

“Saya pergi Cameron..lawat tapak projek..terus beli bunga ni..suka tak..”senyuman manis dihadiahkan buat Iftitah.
 “Mestilah saya suka..terima kasih ye awak..sayang awak”

Opps !! Aduh terlepas cakap. Memang aku sayang dia. Tapi bila aku yang luahkan. Rasa janggal pulak. Muka membahang merah.

“Kenapa nak malu ? Soal hati dan perasaan tak payah la nak malu. Lagipun kita dah lama kenal. Cuma masing-masing asyik simpan perasaan je kan..?” Dilontarkan nada romantis.

Wahai lelaki sekiranya engkau tahu debaran di hati ini. Pastinya kau akan. Err akan tergelak kot ! Sebab,aku sudah jatuh cinta sama kamu.

“Wahh..Itah..cantiknya bunga ni..sapa kasi?’’ Dahlia datang menyibukkan diri.

Senyap.Kelu.

“Ehh aku bercakap dengan orang ke dengan pokok bunga ? Hurmm..untungla kawan aku sorang ni. Orang lain bercinta dapat bunga sekuntum dua. Tak pun sejambak. Tapi ni dapat sampai satu pokok.hehe”

Sebaris gigi ditayangkan ala-ala iklan Colgate.

Minah ni,dah tahu Hysham yang bagi tanya pulak.Malu la aku nak admit.Haii.

“Err..Iftitah,Dahlia..saya minta diri dulu..nak pergi jumpa En Zaman..Assalamualaikum..”

Hysham minta diri.Berlalu dari situ.Panas punggung bila disakat Dahlia.Namun bibir setia mengukir senyuman.Iftitah bungaku.

Indahnya dunia bila nikmat cinta dapat dirasa.Cinta pertama yang indah.Cinta pertama yang turut memeritkan hati.

‘’Itah..aku nak pergi dinner dengan Khairul..kau ada nak pesan apa-apa tak?” aju Dahlia sambil membetulkan lipatan tudung.

Kepala digeleng perlahan.Tanda tiada sebarang pesanan.Saat ini.Ketika ini selesanya hilang.Perut penuh diisi dengan kesedihan lantas menutup ruang lapar.Hebatnya Cinta!

“Kau bawak kunci ya Lia.Aku rasa jap lagi aku nak keluar.Lagi pun mungkin malam ni aku balik kampong.Tak tentu”lemah saja bunyinya.Seolah-olah orang putus harapan.

Lantas dipeluk tubuh Iftitah.Rapat.

“Kau sabar ya..”tiada apa yang dapat diucapkan lagi selain sabar.Sabar dalam menghadapi segalanya.

Pelukkan dirungkaikan.Iftitah hadiahkan Dahlia dengan senyuman paksa.

“Aku ok.Dont u worry about me..Enjoy ur dinner”ucapnya selamba.

Gembira rasa hatinya bila lihat kebahgiaan Dahlia.

Ya Allah.Adakah aku tidak layak dalam meraih cinta dari seorang insan bergelar lelaki?

Disaat hati melirih sedih.Di satu situasi ada pasangan yang sedang menikmati keindahan apa itu cinta.
Hysham kini bahagia dengan pilihannya.

Farina.Gadis tidak bertudung tapi masih manis dipandang mata kasar.Badan persis model.Mata bulat seksi.Segalanya sempurna.

Berbeza dengan Iftitah.
Gadis bersederhana.
Sederhana dari segala aspek.
 Berpakaian,solekan dan tingkah laku.

Muka Iftitah ayu.
Mukanya tidak memerlukan solekan.Hanya lipstick nipis cukup untuk menaikkan seri wajahnya.

Tapi dia harus menerima hakikat alam.Cinta tak harus dimiliki.

Kini bunga Orked itu semakin layu,selayu cinta Hysham terhadap Iftitah.

orked.



Friday, September 21, 2012

Birthday - Koya

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:18:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
 *huihui..tak suka la layout dashboard baru blogger..

   dulu boleh pilih old look,tapi sekarang dah tak boleh eh hencik beloger ? ==.


ok.back to the purpose suka-suka.here actually what am i trying to LIE on you :P

Birthday moment - 19th September 2012

  1. the top 5 wishing me earlier than others : 
  • Family
  • Amelia Qaisara
  • Lovely sayang
  • Hunny bunny Hidayah
  • The best English reference, Akashah Osman.
wee haa..dah tua dah ok..no longer in status of teen..but changes to -ty.eh ?! :P

   2.    the most lovely-dolie birthday suprising present :
  • English novel book - The Book of Tomorrow written by Cecelia Ahern
  • Lovely KitKat ==. from hunny bunny MR :)
  • Treat me Secret Recipe for the lunch :)
  • Enjoying the superb tomyam -  KakWan Restauran
  • secret :P
.ok dah.cam bangang je aku hupdate tulis bahasa penjajah ni kan.haha
sebenarnya gua bosan.ada banyak lagi gua boleh post.tapi gua not in the mood nak menulis.
kalau rajin gua hupdate tips2 cinta versi idea gua ok.boleh la korang nak guna especelii untuk yang LDR :)


hokela.gua nak sambung reading-reading buku feberet gua tuh sambil ambil amik feel layan music secret garden.

adios amegos.seniorita ! zass
eh assalamualaikum.

what ? nak bagi birthday present ?
ohh~~ my pleasure..nak alamat ke ?
HAHA.dushh.tumbuk gua laju-laju ok.

Saturday, September 15, 2012

Blocking - Ex

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 8:58:00 PM
Reactions: 
4 kata-kata hebat !

lots of love - manage your blocking

i'm wondering why,kenapa bila dah break up.mesti akan berlaku blocking on facebook.
kenapa ye ? why,why,why. there's big question marks.

ok.mungkin ada yang cakap :
  1. tak sanggup nak tengok kebahagian ex dengan lelaki/perempuan lain.
  2. sakit hati sebab ex dah betray dengan kita
  3. rasa benci
  4. rasa menyampah
  5. rasa tak suka
  6. etc
  7. etc and
  8. etc
ok la.im accepting yours.

tapi ingat tak kita bahawa.
kadang kala apa yang kita tak suka tu Allah suka?

ingat tak kita bahawa.
kadang kala Allah nak uji tahap kesabaran kita.

ingat tak kita bahawa.
kadang kala ianya kalau bukan milik kita tetap bukan menjadi milik kita.

ingat tak kita bahawa.
Nabi pun memaafkan umat,sedangkan kita ?

  1. kalau kita benar-benar sayangkan dia,kita mungkin akan lebih tenang bila lihat dia bahagia.
  2. mungkin ada hikmahnya why betray happen.tengok balik pada diri kita.who knows
  3. rasa benci ? it just a annoying feeling.just smile babe ! lagi benci,lagi tak boleh nak terima sesuatu kenyataan tu.
  4. rasa menyampah tu sebenarnya apart of rasa geram kan.mungkin masa tu kita tak boleh lagi nak terima kenyataan.
  5. rasa tak suka tapi yang dulunya suka gila ?
tapi itula sebenarnya hakikat kehidupan kan.lagi-lagi saat berpisah dengan someone yang memang kita sayang/suka/cinta.tapi insyaallah,kalau kita redha dengan ketentuan Allah,kita pasti akan jadi lebih kuat.

everyone makes mistakes.
if u can't forgive others,
don't expect others to forgive you ^^





so,manage your blocking now :)


 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea