Monday, April 30, 2012

One Direction - What Makes You Beautiful

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:33:00 PM
Reactions: 
2 kata-kata hebat !



awesome !





struggle for the last paper ! yeahhh


Love-But-Not-Pleasure-But-Yes # 7

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:03:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !

yeahh ! that's what friends for..
will be in whatever situation that you are facing..

even that suck,
even that fun,
even you are sad,
even you are happy !

and there's friends at your side !

be a good friends bebeh !

Saturday, April 28, 2012

Love-But-Not-Pleasure-But-Yes # 6

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:01:00 AM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !

what would life could be ?
thats it !
to form a rainbow !

isnt that cool ?
isnt that our life is fun ?
isnt that all ?

so,in what ever you do..
keep on smiling babes !
couse life is OSHEMM !
ulalala..

dont cry bebeh dont !

should i wrote it in eng ?
sorry uncle my eng is suck !
kbai !


Friday, April 27, 2012

Najwa Latif - Cinta Muka Buku - Tutor Remix

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:06:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !

fabulous ! dengar lagu ni lah untuk dapat semangat study !


Nilai Hantaran Kahwin mengikut STATUS PELAJARAN

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 7:16:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !


Dulu masa sekolah menengah atas selalu berdebat dengan kawan-kawan lelaki tentang hal ni..rasanya korang pun pernah kan ?

so korang rasa korang tahap yang mana ? :)

sumber FB

Thursday, April 26, 2012

Rimas EX masih ganggu ? BEGINI CARANYA !

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:56:00 PM
Reactions: 
4 kata-kata hebat !

Jika EX anda SMS anda,sila reply macam 

ni..SEKIAN...

sumber : FB



I Wanna Grow Old with YOU

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 6:47:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !





Another day

Without your smile 

Another day just passes by 
But now I know 
How much it means 
For you to stay 
Right here with me 



The time we spent apart will make our love grow stronger 

But it hurt so bad I can't take it any longer 



I wanna grow old with you 

I wanna die lying in your arms 
I wanna grow old with you 
I wanna be looking in your eyes 
I wanna be there for you 
Sharing everything you do 
I wanna grow old with you 



A thousand miles between us now 

It causes me to wonder how 
Our love tonight remains so strong 
It makes our risk right all along 



The time we spent apart will make our love grow stronger 

But it hurt so bad I can't take it any longer 



I wanna grow old with you 

I wanna die lying in your arms 
I wanna grow old with you 
I wanna be looking in your eyes 
I wanna be there for you 
Sharing everything you do 
I wanna grow old with you 



Things can come and go I know but 

Baby I believe 
Something's burning strong between us 
Makes it clear to me 



I wanna grow old with you 

I wanna die lying in your arms 
I wanna grow old with you 
I wanna be looking in your eyes 
I wanna be there for you 
Sharing everything you do 
I wanna grow old with you

rindu MR :')

Saturday, April 21, 2012

Sekilas Pandangan,Sekilas Kehidupan

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:24:00 AM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !
Hadirnya insan bernama manusia dalam hidup silih berganti.Ada antaranya yang amat diperlukan, amat dihargai.Juga antaranya, tidak dijangkakan.

Apakah maksud kehadiran seorang lelaki dalam hidup seorang wanita?Begitu juga sebaliknya.Di saat tidak perlukan teman daripada kalangan bukan sejenis, telah didatangkan pada kita.

Ya, ujian barangkali.Namun, waktu itu, sukar untuk kita berpijak pada nyata.Lalu ternoda dek arus yang datang pada saat itu. Terlupa bahawa tidak semua yang Allah berikan itu adalah suatu takdir, boleh jadi ia didatangkan sebagai ujian semata.

Namun, kerana terlalu muda untuk memahami setiap pemberian daripada Allah itu berbeza maksudnya.Lalu terjerumuslah kita ke dalam lembah yang menggelapkan kesucian kita sebagai hamba-Nya.Hamba-Nya yang sebelum ini mendambakan kasih hanya pada-Nya.Hamba-Nya yang sebelum itu sangat menjaga kesucian diri dan maruah diri.Tetapi, tidak lagi selepas itu.

Kehadiran setiap individu dalam hidup ini perlu dinilai dari aspek yang berbeza.Ada yang baik untuk kita, dan mungkin juga sebaliknya.Kerana Allah itu sentiasa menduga keimanan hamba-hamba-Nya.Sejauh mana kita benar-benar berpegang pada prinsip ketaatan kita pada-Nya.

Nikmatnya sangat besar.Sama besar dengan ujian yang didatangi-Nya.Mungkin pemberian-Nya membuatkan kita gembira, bahagia, dan kita mula leka kembali dengan nikmat itu. Sedangkan ia mungkin hanya ujian kedua sama seperti yang pernah berlaku sebelum ini.

Juga, kebarangkalian itu merupakan suatu balasan pada titik-titik noda yang pernah kita hadapi sebelumnya.Konsep kehidupan. Tidak semudah itu kita bisa merungkaikan apakah maksud sebenar akan sesuatu pemberian daripada Allah.

Mungkin sesuatu yang kita suka itu tidak baik untuk kita.Ia mungkin dilihat dapat membahagiakan jiwa namun sebaliknya, berkemungkinan ia akan memakan sedikit demi sedikit keimanan kita. Pada yang lemah imannya, terus dibuai lena dek kemanisan itu. Tanpa sedikit pun memikirkan kepahitan yang bakal menjelma.
Benarlah;
"Kepahitan itu perit untuk diterjemahkan, namun sekurang-kurangnya kita akan menemui jalan kebaikan setelahnya.Namun, kemanisan itu sangat asyik di pelayaran, sedikit pun kita tidak terfikir ia bakal mengundang kehancuran setelahnya."



"Meski ku rapuh dalam langkah, kadang tak setia kepada-Mu, namun cinta dalam jiwa, hanyalah pada-Mu."


Segmen Blog Pilihan Zamani 84

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:12:00 AM
Reactions: 
12 kata-kata hebat !


hensem dak ?
hensem kan ~~

nak kenal lebih lanjut ?
kena la klik banner kat atas tu..

banner apa ?
banner segmen..

segmen apa ?
Segmen Blog Pilihan Zamani 84

sampai bila ?
24 April 2012 pukul 11.59 malam

best tak ?
mestilah BEST :)


suka lagu kat blog..best,sweet :)

Jom Belajar Loghat Kedah (Part 3 )

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:05:00 AM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !
assalamualaikum..hampa sihat ? hampa nak belajar loghat Kedah lagi dak ? cheq nak hajaq hampa ni :D


cheq ajar sampai 50 dulu noh..nanti cheq hajaq hampa lagi..

1. Qhe-ngau = cakar
2. Se-qheyat = reda/ surut
3. Hambat = kejar
4. Pe-qhembang = tengok dgn sesungguh hati 
5. Contiang = lukis / tulis tah apa-apa
6. Ligan = kejar
7. Cemuih = bosan/jemu
8. Tokak = gigit besar
9. Gey-qhek = basikal
10. Gon/gaun = cerun (bukit kecil)
11. Belemoih = comot/ kotor
12. Tetomoih = tersungkor
13. Ku-tey = cubit
14. Tak dan = tak sempat
15. Hebiaq = celupar
16. Maneh melecaih = tersangat manis
17. Lencun = basah
18. Lokoih = basah kuyup
19. Kawaq = pencuri
20. Kanyaq = mentah (berhingus)
21. Ketegaq = degil
22. He-qhot petot = senget benget
23. Me-qhela = gatal
24. Log laq = cemekap/ cuai
25. Hawing = pusing
26. Punggai = baling/ lempar
27. Tengalong = tuju/ baling
28. Me-qhe-kah = Kupas/ koyak / merekah
29. Ayaq achaq = air longkang
30 .Ha-qhin = hancing
31. Kelepiaq = melibas
32. Kelolo = "tak berapa betoi" / suka buat jokes
33. Hemoi = "muka tak malu"
34. Me-qhe-nyeh = menggatal
35. Dak-aih = tak "matching" / tak mau
36. Hapak pera'e = bau hapak
37. Hijau me-qhe-ngak = telalu "hijau"
38. Celuih = muat
39. Me-qhelit me-qhelap = berkilau- kilau
40. Me-qhe-yup = jauh/ sayup / nak malam
41. Qhem-pang = "tergedik-gedik"
42. Kampoi = kumpul/ kaut
43. Je-qhang = rebus
44. Capoi = celupar
45. Te-qhe-bey = lastik
46. Melo-qhoih = lucut/ gelongsor
47. Me-qho-not = membongkok
48. Sene-qheh = selisih
49. Be-qha-chaq = comot/ kotor
50. Qhembang = gemuk / merembang

Monday, April 16, 2012

Menjelang FINAL

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 8:45:00 PM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !
Assalamualaikum..


alhamdulillah,masih dipanjangkan usia.dah nak menjangkau ke alam 20-an..
masih bersisa setahun lagi untuk mengenggam segulung diploma..
dan sekarang musim final tiba..

ya Allah,kuatkan hati hambamu..tabahkan hatiku di setiap dugaan  yang datang..permudahkan segalanya ya Allah..

Selasa : present User Business System - Company
Rabu : last touch up revision Company Law for final with lovely Mdm Hanim <3
         : submit Case Study - Cost Accounting
Khamis : last account quiz - Branch Account
            : submit tutorial account -Branch Account
ISNIN : FINAL :)

jom solat isyak dulu , lepas tu buat case study,
wish me luck dear :)

Friday, April 13, 2012

Love-But-Not-Pleasure-But-Yes # 5

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 6:06:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !


disebalik lagu,ada ceritanya..
begitu juga gambar..

disebalik gambar,ada kisahnya..

gambar ini bertarikh 13 Oct 2011..
tahun lepas..
tapi memori yang terselit..
masih kuat ku simpan didalam memori hati..

walau kami masih belum ada ikatan yang sah,
tapi ia cukup menggambarkan yang kami selesa bersama..

walau pada itu kami hanya berkawan,
tapi cukup untuk membuat kami saling tertawa bahagia..

alhamdulillah,kini..
kami bersama..
menyelusuri lembaran kehidupan
yang diiringi senyum tawa bahagia..
terima kasih sayang..

betapa cinta itu perlu,
tatkala ada utusan rindu..

gambar  diambil  sehari
sebelum Ramadhan bermula,
taken at Pizza Hut,
have dinner with family,
but my hand was busy-ing texting him :)

#chubby lagi time tu :P

Wednesday, April 11, 2012

Busy - Sibuk - Final = AKJ (insyaallah)

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:30:00 PM
Reactions: 
2 kata-kata hebat !
assalamualaikum..


final semakin hampir.dengan gahnya ia akan menjenguk pada 23hb April hingga 2hb Mac. AWESOME ! kann

  1. khamis - test acc,quiz acc
  2. jumaat - jamuan kamsis
  3. sabtu - tutorial
  4. ahad - final UBS,UBS presenter,quiz costing
  5. isnin - tutorial costing,kuiz costing,case study
  6. last but not least - study week
  7. 23rd-2nd May - war begin
wish me luck everbody,
insyaallah ada rezeki sem ny dean list..
insyaallah..
doa usaha tawakal

Wednesday, April 04, 2012

Mulut Berkata ( Sedarlah )

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:30:00 PM
Reactions: 
1 kata-kata hebat !


Assalamualaikum..

Alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk bernafas walaupun nikmat sihat belum Allah berikan secara sepenuhnya..
Apa pun bersyukur kerana setiapa yang berlaku pasti ada hikmahnya dan apa yang  berlaku telah berjaya membuka mataku sebagai seorang student di institusi ini.

Tafsiranku kepada mereka terlalu tinggi.Bagiku,mereka perlu dihormati.Ya,mereka memang memahami setiap perkara.Namun telahanku jauh tersasar.Mereka bukan seperti apa yang aku sangkakan,malah sebaliknya.

Tidak mengapa,terima kasih Allah kerana beriku petunjuk even its so hurt !

alah,orang lain yang selalu buat kerja lagi teruk dari dia..tak sakit pun..

kita yang blablabla ni pun tak sakit macam dia tu

kita lagi tension ni tak sakit macam dia pun

kita yang blablabla tak blablabla macam dia pun

alasan la sakit tu..nak lari dari tugas

damn ! shit to hear all those particulars words !
hello ! i didnt ask to be suffer in this situation..
i didnt ask to fell sick..
but i know..
this is  from Allah,
He knows me well !

to those particulars human :

bersyukurlah nikmat sihat yang Allah anugerahkan kepada anda,
kerana bila tiba giliran anda untuk diuji olehNya anda mampu menerimanya dengan tabah..

mulut memang lancang berkata,
namun sedarkah kata itu sebagian dari doa ?
doa yang bakal termakbul kepada diri yang berkata ?

nauzubillah..peliharalah kata anda..
bersyukur sekiranya NIKMAT SIHAT dianugerahkan..

alfatihah buat    dia,
semoga kau tenang disana dik..
(arwah : penghidap luekimia )

Tuesday, April 03, 2012

Love-But-Not-Pleasure-But-Yes # 4

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:57:00 PM
Reactions: 
0 kata-kata hebat !

i miss you :')
MR

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea