Wednesday, August 25, 2010

chenta mamat jual burger

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:24:00 PM
Terlintas detik di hati." Dia sayang aku ? Kalau sayang kenapa abaikan aku ? ”

“Ahh..biarlah..biar masa yang menentukan..yang aku sibuk pikir ni kenapa ? ”
lantas tangan hinggap di kepala.Kepala yang tak gatal tu jadi mangsa.Haiii..

Duduk termangu di satu sudut.Dah memang hobi pun suka layan perasaan.
Nasib baik dalam U aku ni tak de pantai.Kalau tak.Sah-sah aku berkampung kat situ.

Teringat zaman kanak-kanak. Dia kejar aku. Aku kejar dia. Heh ! Perlu ke ingat semua tu ?
Tak penting pon !

BUzzz!!

1 New Message

Hye..honey..meet u tonyte ok..lebiu

Nyampah ! Entah bahasa apa yang dia guna..Lebiu ??

apa itu..

Dengan pantas,tangan sasa ku membalas

Hoi..hehe..baby..i busy mlm ny..sory keyh..

Sory Myra !! Aidil bukan tak sayang Myra. Tapi apa yang Myra buat sudah cukup untuk
sedarkan Aidil yang kita tak sepatutnya bersama.

Heh ! Asal aku jiwang ? Oh baru aku sedar kenapa ramai panggil aku Mat Jambu. Mat Jambu jual burger. Ahh kelas la weh~!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
“ What ?? busy..’’ keluh Myra.

Aku baru nak bodek. Nak makan burger cheese percuma malam ni. Macam tahu je. Ermm. Orang
lain jumpa sebab rindu. Aku jumpa sebab nak kan burger percuma. Aidil,kau terlalu naïf dalam bercinta. Maafkan aku !

“ hye sweetie..nape monyok je ny ? satelit datang ke ? ”

CIss..saat nak berdrama. Si Macho ni datang pulak. Kacau, kacau. Eh SAtelit ?? apakah??

“ hye u..nothing la..saje I ambil angin kat sini..tunggu daun luruh”

Erkk..tunggu daun luruh ?? apa aku merepek ni ?? biarlah..hidup aku..hehe

“Err..budak comel zaman sekarang memang suka cakap merapu eh ? ” si macho gelak.

“Ha’a..maybe..i ni comel ke u ? ada pape ke u nak bodek I ni..budak comel memang tahu dah selok belok mulut longkang lelaki macho”

pedasnya aku berkata-kata. Puas hati. Kata lagi satelit datang.

“ Takde la..just nak Tanya.Macam mana u dengan mamat jual burger tu ? I tengok u dengan dia tak sesuai la.u ada kelas.Dia tu…come on la u!!”

Kurang asam ! kan betul aku cakap.Muka hensem.Tapi mulut longkang ! lebih baik si Aidil tu.Walaupun muka tak sekacak mana.Tapi hati Ikhlas.Aku je tak Ikhlas dengan dia.

“Aloooo~!!Melayang ke dunia mana Cik Myra!”

“Takde la melayang..Cuma melompat je..u,I lapar.Nak pergi makan jap.Bye~!”

“Tunggu la.Kebetulan I pun lapar ni.Jom I temankan.”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dasar perempuan. Baru je hantar kat aku lebiu..tapi.dah bercanda dengan jantan lain. Sial.so sekarang dapt lah aku beza antara perkataan Love You.ILY.dan Lebiu..yang lebiu tu memang tak boleh pakai.Zero makna!

ILY??

Err..budak kampong tu yang selalu hantar ayat ni kat aku
dulu.Tapi.kita..??Ahh..sakitnya perasaan.Kenapa?
Awak..saya tak dapat terima awak sebab…..
Bagi saya awak…..

Ok!awak sempurna tapi masalahnya saya!saya takut nak hadapi kenyataan kalau kita bersama.Memang saya tak pernah lupa kenangan kita.Maafkan saya awak!

“Saya tak tahu nape saat ni saya rindu sangat kat awak power rangers.Dulu antara ramai-ramai.Saya je berani panggil awak power rangers.Awak tak suka sebab masa tu awak gilakan kamen riders.Tapi biarla kat saya kan” di bawah pokok asam Iftitah meluahkan rasa.

“Antara ramai-ramai..awak yang paling berani.Awak panggil saya power rangers.Sedangkan waktu tu awak taw yang saya langsung tak minat power rangers.Tapi awak nakal.Masih jugak terjerit-jerit panggil macam tu.Kalau saya geram.Saya kejar awak.Pastu saya cubit pipi awak”luahan mamat jual burger kat bawah pokok ketapang.

“Saya ingat lagi..dulu..klau awak geram..pipi tembam nil ah yang jadi mangsa..habis sampai merah awak cubit..bila saya nak nangis..awak pujuk..awak still pujuk walaupun orang lain ejek kat awak..awak buat saya terharu..sampai sekarang perasaan sayang tu bercambah”

Iftitah.Gadis lemah lembut yang terlau sayangkan Aidil,mamat jual burger.Tapi perasaan yang satu tu sering menjadi bahan gelakan.Kenapa??Buntu Iftitah memikirkannya.Sering kali dia menatap gambar Aidil.Entah bagaimana gambar itu boleh ada di biliknya.

“Entah kenapa..walaupun saya rasa geram dan marah kat awak..saya lemah tengok air mata awak menitis..sebab itu saya akan pujuk awak walaupun saya diejek .Awak..sebenarnya..saya yang letak gambar saya dekat bilik awak..masa tu saya curi-curi masuk.Masa tu rumah awak buat kenduri.Maafkan saya awak.Saya buat macam tu sebab saya taknak awak lupakan saya.”

Aidil bermonolog.Seolah-olah ada orang yang memberi reaksi terhadap setiap luahannya.Iftitah!Entah kenapa dia rasa seolah-olah Iftitah mendengar setiap ucapannya..Apakah??

“Tak kira la apa pun alasan awak.Saya tetap sayang awak,Aidil!”Iftitah bangun.Meninggal kan kenangan zaman dahulu.

Need to meet u..kedai burger..8.30 pm


Wah..ringkas benar mesegnya..tempat tak strategic nak dating..pilihla tempat lain.Ini tak..kedai burger dia jugak.Aidil ohh Aidil..

Ok..meet u there..lebiu

Ehh lebiu lagi..tak de ayat lain ke??Geli aku..mulut lebiu tapi keluar dengan jantan lain.Huh

Tatkala semangat menggoreng burger……

“Hye honey..miss u abg burger..hehe” gila cari nahas si Myra ni!
“hye..hurm kita break..” tanpa segan silu dan tanpa memberhentikan gorengan burger.Wa

h..putus cara tragis niyh~!!

“ok..kita break..bye!! ermm anyway..i nak burger cheese satu..cepat sikit”
Amboi..haha..padan muka!kan best macam ni.Gila gempak.Sempat lagi order burger.

Ahh..tak kisah..Iftitah..tunggu aku..aku sayang kamu…!!


~komen keyh~~

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea