Tuesday, November 26, 2013

Draft

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 8:33:00 PM
Ada satu draft yang bila aku baca balik, buat aku senyum sorang-sorang. Mulanya niat tu nak settle-kan yang draft tu supaya boleh la publish. Tapi bila fikir balik, hah. Tak payah lah.

Biarkan simpan sebagai draft. Sebab ?

Apa yang aku baca kat draft tu terus aku terbayang situasi sebenar 3 tahun dulu. Ya 3 tahun dulu.
Masih mencari arah tuju, arah kehidupan. Dan masa tu jugak aku kena pilih dua pilihan.

Pilihan yang aku lalui masa tu atau pilihan yang lain yang belum tentu aku mampu atau tak. Dan malam yang aku tengah fikir tu la benda tu berlaku. Memang sweet, sebab aku ingat balik sebelum tu apa yang pernah someone tu ucapkan dan aku agak takut kalau benda tu memang berlaku tapi pada masa yang sama, aku berharap jugak benda tu berlaku.

Aneh kan ?

Oh yaa, masa tu aku bukan kat rumah dan juga bukan di utara.
Di mana aku ketika itu biarlah rahsia. Sebab once aku bagi hint, hah memang orang yang baca tu akan spot the truth.

Kalau spot the truth ?

Malu la wey ! zaman 3 tahun dulu, pakai tudung pun seqebeh.
Bedak pun malaih nak pakai.
Apatah lagi nak cuci muka bagai.

Memang totaly out la.

tapi orang kata yang originality tu la yang the best kan ?

dan ya, sebab itu la situasi tu berlaku. hey ! awak ! saya ingat semua benda tau ! :)

Ok, sentuh bab originality, bukan nak cakap sekarang aku hipo-krik krik krik

Aku masih aku yang dulu, apa omputih cakap poreber me. hah gitew !

Ya, I am who I am.

Cuma sekarang dah belajar pakai pencuci muka, belajar pakai bedak compact. 

eh merepek pulak kan. 

Apapun, setiap kenangan mesti ada kisah. Dan kisah tu, hanya kita yang alami dan kita rasai.

Sama ada indah atau sebaliknya.

here am I

21 years.

and I am such a plain girl.

don't care what people say, because I love to being me.

heh.


0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea