Saturday, July 25, 2015

Separa Perjalanan

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:50:00 PM
Bismillah.


Dulu, hati ini acap kali berbisik

" Hanis, Hanis tak akan fikir soal jodoh. Biar Allah atur, cuma Hanis kena usaha. Usaha jaga hubungan, berdoa dan berserah. Hanis kena yakin, one day it will be happen as kun fa ya kun ''

Itu dulu, yang aku sering kali ucap dan niat.

Lalu setelah itu, aku seperti biasa. Allah permudah segala yang aku niat. Sungguh, langsung aku tidak terfikir dan tersenyum bila disoal.

Dan 

Sehingga detik itu, dia membuka bicara. Sebentuk cincin menjadi tanda.

Dan 

Tanpa aku sedar, aku sudah dalam perancangan untuk menyiapkan diri menempah satu dunia baru. Dunia yang perlu dikongsi dengan yang namanya jodoh.

Cepat masa berlalu, dan kini aku tersenyum.

Terima kasih ya Rabb. Kau permudahkan perjalanan kami. Restulah perhubungan ini sehingga ia sah disisi mu Ilahi

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea