Monday, January 14, 2013

3 Peluang Populariti di Facebook

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 3:40:00 PM
Reactions: 
3 Populariti di Facebook.

Banyak pro's and con's melalui penggunaan medium perhubungan Facebook. Untuk facebookers, I guess they might know it well. Cuma kadang kala benda tu buat-buat tak nampak. 

1. Panggilan
oh ya, nama yang tertulis di IC kadang kala tak terpakai lagi. Semuanya lebih senang dengan menggunakan nama yang digunakan di Facebook. 

Contoh : Rogayah - Nama fb : Ogy 

secara tak langsung

'' weh rogayah exciden. jom la pi tengok dia kat sepital ''
'' rogayah ? rogayah mana pulak hang ni ? ''
'' lah rogayah budak course Elektrik tu ''i
'' nama fb ? ''
'' ogy''

''laa..dia ka.. ogy tu ? kenai laa ''

nampak ?

2. Pemberitahuan secara tak langsung. 

yang ni kadang kala buat kita rasa menyampah.Bila kita bertanya dijawabnya..

Update status : sedihnyew, umah tite ada orang machuk tadew. abang polis datangg, nasib baek ensemm

esok.

'' weh betui ka abang polis yang mai rumah hang tu ensem ? ''
'' eh mana tau ni ? sapa bagitau hang ? ni mesti mulut-mulut puaka ni ''

kan ? macam gampang. Dah tulis bagi tahu satu dunia, bila ditanya dilencongnya ke lain.

3. Gossip

no need to give an example as well as you know kan ? 


Puas ke dapat populariti dengan Facebook ni ?

As soon as you trust yourself, you will know how to live. - Kyra


0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea