Friday, December 03, 2010

Wa Punya Dialek Baekkkk Punyaa!!

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:49:00 AM
Reactions: 
hali ini wa mau tatap tentang pengalaman wa tentang MSK dekat wa punya kampus..wahh..wa memang happy gila maa..wa dapat kawan balu,melaka ada,kl ada,serdang ada..itu sumua kawan wa..wa punya roomate melaka mali..hali-hali wa belajau bahasa melaka sama dia..besar sudah jadi besau..sumua wa cakap au-au..

kawan wa yang dali kl tun pun macam tu jugak..dia ala cakap kedah..tapi manyak pelik woo bila 'depa' cakap kedah..haloo..penat wa gelak-gelak sama diolang..wa dengan kawan wa yang lagi solang tun panggil diolang mualaf kedah..haha..betoil la..wa talak tipu..manyak pelik woo..

ehh..kenapa wa cakap ciinaa?tukau-tukau!ehem2..oke..back to normal..cakap seperti biasa..dah tukau dah..hehe..cakap melaka gituh..kadang-kadang kan aku tergelak sorang-sorang..sebab aku cuba cakap 3 dialek dalam satu masa lagi parah dalam satu ayat..haizz..excited punya pasal la kan..hihi..nak taw contoh??

- G! mane bekaih yang besau tu?

*mane-kl
*bekaih/bekas-kedah
*besau/besar-melaka

pape pun thanks to my new best ever friends :) G,Baiti,Ayu..

nota lutut : tetibe rasa nak nyanyi lagu BEP


withlove,
hanisnabilah

5 kata-kata hebat !:

biskut said...

hurmm...suka hanis yang sekarang.kawan-kawan pasti semakin baik.semoga terus hepi.

ASaDa RyutaRo said...

waa.. sudah ade kawan baru yer..

best kalau ade kawan yang datang dari pelbagai negeri ni. leh dengar macam2 dialek. hahaha..

Kyra said...

@bisk : tenkiu2..:)amin..hopefully :)

@asada : ha'a..lawak kot...hehe

rossoneri said...

huuuuu selalu cakap dialek campur2.. sebab xreti,jadi hentam saja...ehee

Wan Gerrard said...

gerrard kalau cakap ber-dialek memang tak reti, kelakar je rasa =P

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea