Friday, November 26, 2010

Percintaan Pertama

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:39:00 PM
Reactions: 

Aku kenal Jiman(bukan nama sebenar) sejak zaman persekolahan lagi.Mak aku dengan mak dia memang kamceng gila.Ayah aku pun macam tu jugak..Dulu masa aku di tingkatan 3,ramai kawan-kawan aku cakap yang aku nieyh boleh dikatogerikan sebagai ‘calon menantu’ Cg Kasmah(bukan nama sebenar).Aku selalu jugak tumpang Cg Kasmah balik atau pergi sekolah.Bagi aku itu perkara biasa walaupun kawan aku cukup sakan menyakat itu ini tentang aku dengan Jiman.

Jiman pon macam tu jugak.Slumber badak je..tak penah pun nak care sal gossip-gosip tu semua..bagi dia..tu semua karut..Tapi sekarang dah hamper dua tahun kami tak jumpa..Family Jiman pindah ke selatan Malaysia.Tak sangka,hari ini aku jumpa Jiman.

Ya!aku jumpa Jiman.Jumpa di sebuah shoping kompleks.Wahh!JIman dah hensem.Jejaka melaya gitu.Terpesona aku.Lepas dari pertemuan tu..kami terus rapat..sampai hari ni..kami teman tapi mesra.Sehinggalah saat..

(hari ape ntah)11112010

Jiman buat ayat drama bunga-bunga cinta kat aku..Sinetron Cinta Kirana jugak terselit..Ohh tak lupa,dia turut nyanyi lagu Misha Omar,Jawapanmu.

Bingung aku.Buang tebiat kah??atau nak melamar aku??

OHH..aku jadi buah hati dia??betul ke??berat nak kasi jawapan sebab…

Hanis..Jiman nak..

Nak ape?

Kita dah lama kenal,hati budi pun dah paham sangat..

So??

Err..Jiman nak jadikan Hanis sebagai kekasih..cukup setahun kita tunang..then seterusnya..

Jiman..sebenarnya Hanis…(tunduk membisu,air mata mula menitis kerna….AKU GEMBIRA TAHAP GABAN!!MEH AKU NAK KATA SETUJU!!)

Jiman..Hanis setu…..

BUKK!!adoih!!baru nak bagi jawapan dah rasa macam ade bnda hentam kat buntuk..apekahh??

HOii..bangunn..dah petang..tido je…!!

Alamak mimpi ke??JIman..hanis setuju!!(nak jawab jugak)

jangan mara2 naa..mimpi jee..huuu..

9 kata-kata hebat !:

azwa_amani said...

jiman tu memng wujud ke aawakk???..serius lawak mimpi tu..harap mimpi jadi kenyataan ek..:)

syrupmasin said...

haha..tertipu.. ;D

anyss said...

Salam,
Huh! letak sepenuh penghayatan tu...tetipa je sempoi! Kalau mimpi jadi nyata kan best hu huhu

Meriahnya Aidiladha di Kelantan Edisi Tiga

ZWAN SABRI said...

Aiseyh, baru nak feeling crita kuch kuch hota hei.. tgk2 mimpi jer? potong stim btolla..

white rose said...

kisah mimpi kau & jiman...
miahahaha...

bole jadi tajuk cerita yg menarik tuu...

Encik MamaT said...

tgh fokus membaca satu persatu... akhirnya.. dushhhh.... tertipuuu......

asfira aminuddin said...

haha! kureng! i excited nak tau ending tau! haha. :)

Nurina Izzati said...

from imagination there's hope..
=)

bUskar said...

tertipu i~
cis!!!

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea