Thursday, April 28, 2011

Kehidupan : Kertas Putih Vs Kertas Hitam

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:28:00 PM
Reactions: 













Kreatif ?? Ya !! Dalam kehidupan seharian perlu wujud elemen kreatif.Baru boleh hidup dengan sempurna.Kreatif mengatur masa,kreatif menceriakan suasana,kreatif dengan mencipta hobi tersendiri..

apa kaitan
dengn kertas putih,kertas hitam?? kalau anda kreatif..fikirkan disebalik kertas putih dan hitam..

ini pendapat aku..bagi aku kertas putih yang nampak bersih dan suci itu mendatangkan keburukan tersendiri.Berbeza dengan pendapat orang lain yang ratanya menganggap kertas putih itu punya seribu kebaikan..Kertas putih yang flexisble,kertas putih yang boleh diolah pelbagai bentuk serta lukisan atau tulisan di atasnya.

kertas hitam?? ya aku suka kertas hitam..kenapa??sebab walaupun dasarnya ia hitam dan tidak boleh diubah dan juga bukan typical flexisble..tapi dia kental !!

Sedar atau tak..kadangkala dalam kehidupan..kita
perlu menjadi seperti kertas hitam..dan bukan kertas putih..alasan ?


gumpalan kehidupan


Andai kehidupan kertas putih :
  1. seorang yang mengejek - sering pamerkan kembali apa yang ditulis di atasnya
  2. tidak kental - kertas putih yang mudah diconteng apa jua sekali pun
  3. tidak punya prinsip yang teguh - merelakan apa saja contengan di atas kertas putih tersebut
  4. tidak boleh simpan rahsia - setiap kali diconteng..nampak balik contengan..sama dengan manusia..tak boleh simpan rahsia
Andai kehidupan kertas hitam :
  1. seorang yang tabah - tak kisah apa jua yang diconteng..tetap xda kesan
  2. kental - kau conteng lah apa pun..warnanya tetap hitam !
  3. prinsip yang teguh - bukan calang kertas yang boleh diconteng atau dilukis sesuka hati
  4. penyimpan rahsia yang baik - kau conteng apa pun..tetap tidak menonjolkan kembali kesan contengan walau banyak mana sekali pun..
ini pendapat aku tentang kehidupan..lain orang lain pendapat..nak jadi kertas hitam atau putih ?? fikirkan !! atau kelabu ?


hitam-putih : tersirat dan tersurat

4 kata-kata hebat !:

De'din said...

nak jadi kertas pink boleh ?
haha !

hans said...

saya taknak jadi kertas
hohoho

kamiTHEmonster said...

klu conteng kertas itam ngn pen silver mcm mn pulak?
still nmpk rahsia yg dconteng kt ats tu (-_-")

cacing said...

ouh... kertas putih dan hitam masing2 kelihatan punya kelebihan.... kalo macam tu cacing pilih kertas kelabu lah.... dua2 ada... hitam+putih=kelabu!

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea