Friday, July 23, 2010

1000 kertas burung

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:04:00 PM

Boy n Girl sedang bercinta.Boy lipat 1000 burung kertas untuk Girl supaya Girl buleyh gantung dekat bilik Girl.Boy cakap.1000 burung kertas tu tanda 1000 ketulusan hati Boy.Waktu tu.Girl seronok sangat.Terasa betapa indahnya cinta mereka berdua.

tapi.sampai satu ketika.Girl mula menjauhi Boy.=(.Tetibe je Girl buat keputusan untuk kawin dan akan menetap di Paris bersama suaminya.Girl cakap Boy miskin.Girl takut.nanti kalau Girl kawen Dengan Boy.Hidup mereka susah.

Boy sedih sangat.lepas pada tu.Boy Tekad yang suatu hari nanti Boy mesti berjaya.mulai hari tu.Boy kerja keras.Boy jual surat khabar,berniaga kecil-kecilan n amik upah sana-sini.Semua tu Boy buat dengan sangat baik dan tekun.

Lepas beberapa tahun.Boy akhirnya berjaya.Boy punya syarikat sendiri.punya bisnes sendiri.walaupun Boy dah kaya.Hati Boy masih lagi ingat dekat Girl.Boy tak boleh lupa insan yang pernah bertakhta dan menjadi chenta hatinya suatu ketika dahulu.

Pada suatu hari,hujan renyai-renyai.Waktu tu.boy ada dalam kereta BMWnya.dari situ.Boy nampak dua 0rang tua sedang berjalan terbongkok-bongkok.Boy kenal sangat orang tua tu.Tu orang tua Girl.walaupun orang tua tu menggunakan payung.tapi badan diorang still basah sebab kena tempias hujan.Boy rasa pelik sangat sebab Girl kawen dengan orang kaya.Mustahil ibu bapanya tidak terbela dan dibiarkan macam tu.So Boy pun ikut la orang tua tu dari jauh.

Betapa terkejutnya BOy bila orang tua tu pegi ke tanah perkuburan.Tercengang Boy dengan apa yang ada di hadapannya.Terpahat sebuah nama yang pernah terpahat di hatinya dahulu.

Di samping pusara tu.Terdapat 1000 burung kertas yang pernah dilipat oleh Boy saling bergantungan.burung-burung kertas itu seolah olah burung sebenar yang berterbangan tatkala hujan.Sebenarnya,Girl tidak berkahwen.Dan Girl xpegi pon Paris.Girl saje je cakap macam tu sebab.Girl sakit.kanser.Girl nak Boy jadi insan yang berguna dan punya kehidupan dan keluarga yang harmoni.Sebab tu Girl buat macam tu.

Hujan hari tu terus buat bdan Boy basah.Tapi Boy tak kisah.Boy rindu sangat dekat Girl.Boy Rindu nak dengar gelak tawa Girl.Boy rindu nak tengok senyuman manis Girl.tapi apakan daya.Girl dah tak de..

habis.....=)
so..yang bercouple tu..jagalah pasangan anda dengan sebaiknya.jangan bila dah takde.baru nak nyesal.selagi masih hidup.buatlah yang terbaik..=)(0=0)

1 kata-kata hebat !:

fArAh hAniM said...

erRRrr gila tragis~
aku gila xpndai buat cita sedey~
aku suka hepi ending~
kalo wat cita hepi nding~2 satu doa
untuk khidupan kita=)haha
pe2pon hrap boy 2 dpat org yg baek2 yer~
kalo xdapt pon gi nom aku kt dy~
swoh dy ngorat aku=) hahahaha

**terpnjang lak kumen aku=)

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea