Monday, January 03, 2011

Jodoh 2011 :)

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 5:04:00 PM
Reactions: 
Hyep!dah lama menyepi..dah sekarang baru timbul..timbul untuk menulis kerana hadirnya cinta..timbul untuk menulis kerana umur sudah meningkat dewasa dan timbul semula juga kerana tahun baru!!ohh ya..sebelum terlupa..selamat tahun baru!!welcome well 2011 and farewell 2010..

Cinta??penting ke??untuk ape cinta tu??sumber inspirasi??tipu2!!hati..kuatlah engkau agar menyisir jauh perasaan yang satu tu..walau cinta itu baik..tapi ia sesuatu yang perit..sabar ya hati..:) kalau jodoh tak ke mana..:)

Jodoh??kenapa aku sibuk pasal jodoh ny??belajar setahun jagung dah pikir pasal jodoh??terdesak??takut fikirkan hal yang satu tu..

Ehh betul ke kalau umur sekarang xde kekasih hati nanti payah nak jumpa kekasih hati??biar betul??harap2 tu semua palsu..jangan la cakap tu betul..tak meraso eden naik pelamin..bukan terdesak..Cuma takut dengan isu yang satu tu..

Tapi sebagai wanita,tak kan kita pulak yang nak terhegeh-hegeh cari pakwe kan..tak kan nak ngorat sang jejaka??ke memang zaman sekarang macam tu??pernah jugak tanya kat seorang kawan tentang hal yang satu ni..dia cakap zaman sekarang ni semua dah berubah..perempauan kena cepat bertindak..cepat bertindak??kenapa??

Okeh..sebab yang pertama..dunia sekarang,populasi perempuan lebih ramai berbanding lelaki..so perempuan terpaksalah bersaing untuk mendapatkan jejaka yang dah agak makin pupus ny..yela..kalau tak bertindak melepas la..tak pun kena jadi madu..ehh betul ke macam tu??minta di jauhkan la segala janda dan madu tu semua..

Bagi aku..perempuan tak payah la nak bertindak lebih-lebih..boleh berusaha..tapi jangan terlalu over..kita punya maruah…jangan sebab laki sanggup jual body..jangan sebab laki sanggup berperang..jangan!!maruah kita terlalu mahal..tak juga bermaksud jual mahal..Cuma cool-cool aja  tak gitu??insyaallah..kalau ada jodoh tak kemana..tunggu je..:)dan mungkin 2011 ni jodoh saya :P

7 kata-kata hebat !:

Amanina said...

hehe brapa umur ni ea?

jangan risau la. ada jodoh tak kemana. my aunt tak ada kekasih pun sampai la dia kawin. even umur dah 35. alhamdulillah, bertemu jodoh jugak kan. :)

Dr.dZul said...

Hahahaa.. aik dh da pak we ka??
lma x dngar crita.. hu3.. cmna study skrng, ok?? ak pon dh lma x follow ang nya blog... hp nw yer weh.. smoga taun nie, stiap azam n cita2 ang trcpai, biiznillah.. slm dri pdng psir:)

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. pergi la cari calon suami. tak salah mengorat, asalkan dengan cara yang tak menyalahi syarak..

gtau ngan ayah la, gtau nak calon suami. hihihi :P

Kyra said...

@amanina : muda agy..sje je..hee

@dzul : tak jumpa lagi la..:)

@asada : kurang asam toi..haha..xpe..nty sy pos kad kndri kat awak..:P

Wan Gerrard said...

semoga cepat dpt bf ea..hehe bagus tol azam tahun baru die =P

loLaa_nurafizza said...

huhuhu..ilex2..dear..sis pon xde pakwe lg..huhuhuh..kalau jodoh xkemane kan?

jom jengah blog..

http://lolla-nurafizza.blogspot.com

(^_*)v

Sumandak Kinabalu said...

Jodoh ditangan Tuhan tapi kena usaha juga sebab rezeki bukan datang bergolek...hehe

Apapun, selamat tahun baru. Semoga tahun ini kita semua lebih sukses dan mencapai segala cita-cita atau impian...

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea