Monday, May 30, 2011

Adat atau Trend ?

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 2:43:00 PM
Reactions: 

Masih terngiang-ngiang janji manis yang pernah di lafazkan oleh Ikram dahulu.Kata-kata yang diselitkan janji manis untuk sentiasa bersama lenyap entah ke mana.Ikram bukan lagi seperti Ikram dahulu.Entah di mana silap Iziana secara tiba-tiba Ikram memutuskan hubungan mereka dan menganggapnya hanya seperti adik.Bingung memikirkan di mana salah silapnya.Lantas di dailnya nombor Ikram.Bergunung rindu rasanya.

“Ikram..”Iz memulakan perbualan.

“Ye Iz..kenapa call Ikram?”

Terkedu seketika.Dahulu sekiranya dia menghubungi Ikram betapa gembiranya lelaki itu.Tidak langsung di tanya sebab menelefon.Tapi sekarang?

“Ikram..apa salah Iz? Kenapa Ikram buat Iz macam ni?” Tubir matanya sudah mula menakung air jernih.Ditahan supaya tidak menitis.

“Hish..Iz,dulu Iz juga pernah cakapkan..hati dan perasaan tidak boleh dipaksa..ianya hadir dan pergi dengan sendiri..”tegas penyataan yang dikeluarkan.

Air mata yang ditahan menitis juga akhirnya.Tidak disangka kata-katanya dahulu memberikan impak yang kuat kepadanya kembali.

“Iz cuma nak tahu dimana silap Iz sampai kita jadi sebegini”

“Entah..Cuma Ikram tak dapat terima Iz seperti dulu.Perasaan Ikram untuk Iz hanya sebagai adik.Jangan tanya kenapa.Ikram sendiri tak dapat jawab bagaimana perasaan cinta itu dah bertukar kepada kasih abang terhadap adiknya.”

“Kalau itu keputusan Ikram.Iz terima” terus di matikan talian telefon tanpa memberi salam.

Ikram yang dulunya hebat di hati Iz kini hanya menjadi duri yang cukup kuat bisanya.Iz hanya mampu menitiskan air mata.Hanya itu saja cara yang mampu dia lakukan saat ini.

Satu per satu kenangan mereka terimbas kembali.Kenangan di mana hari pertama mereka berjumpa,kenangan mereka pengikat tali percintaan.Segalanya berada di layar minda.Dan ia akan hanya berada terus di layar minda,bukan lagi di alam realiti.

***

Mesti korang pernah hadapi keadaan macam kat atas tu kan ? ditinggalkan atau ditinggalkan..oke..kalau kalian jadi IZ..apa yang kalian akan buat..dan juga..adakah wajar tindakan Ikram ??


>>Adat atau Trend ??

1 kata-kata hebat !:

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

huhu...ca takot ngan janji lelaki...siyes.. :(

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea