Tuesday, June 05, 2012

Nama : Bukan Nama Palsu

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:20:00 AM
Reactions: 



Assalamualaikum and goodAM people ! :)

Alhamdulillah.masih diberi peluang untuk bernafas di dunia sementara ini.Al-fatihah untuk sahabat blogger kita - saudari Yasminhunwick yang meninggal kerena langgar lari.semoga Allah tempatkan arwah dalam golongan orang yang beriman.

back to our purpose : entry kali ini tentang NAMA.Apa yang ada pada NAMA ? dan kenapa NAMA ?

untuk mereka yang sudah mengenali aku.Mungkin mereka tahu nama sebenar aku.dan mungkin ada juga yang hanya mengenaliku dengan nama singkatan.

ada juga yang sering kali tanya.kenapa just guna HANIS RAHIM ? apa sebenarnya nama penuh ? soalan ni dah acap kali aku dengar.tapi hanya senyuman sebagai jawapan.pernah juga kerani kamsis marahkan aku kerana nama yang tercatat di kad bermalam tak sama dengan nama yang ada pada maklumat sistem.well,jawapan yang sama aku berikan.hanya senyuman then muka ketat.hahaha

ada juga kawan-kawan yang langsung tak tahu nama sebenar aku.contohnya bila aku terpilih untuk menyertai kem mahupun kursus.bila nama aku tercatat.mesti ada soalan 'cik hanis tak pergi ke ?' 'Hanis Nabilah bt Abdul Rahim ni spe ? Cik Hanis nama dia Hanis Rahim''

lawak jugak bila aku dengar diorang bertelagah sebab nama.padahal ianya adalah orang yang sama.okelah sini aku ceritain sama lu !

nama sebenar : HANIS NABILAH BT ABDUL RAHIM
nama singkatan yang sering digunakan : HANIS RAHIM
nama di organisasi : CIK HANIS
nama pena : KYRA

itulah maklumat aku.sebenarnya untuk pengetahuan.aku tak gunakan nama NABILAH sebab tu nama yang family sahaja panggil.so bila ada kawan yang panggil NABILAH.so aku rasa macam 'hey ! kau bukan keluarga aku ! apasal kau panggil aku NABILAH ? '

ganas bukan ? so langkah selamat dari aku mempertuturkan bahasa indah tersebut.baik sahajalah aku 'hindingkan' nama NABILAH.senang.biar keluarga sahaja yang tahu.

harap selepas ni.tiada lagi yang menjadi persoalan utama kenapa NABILAH aku tinggalkan atau siapa nama sebenar aku dipersoalkan.

Ex aku sampai sekarang panggil aku ILA,seriously aku tak suka.Beb,u better call me HANIS after this *im wondering if he could read this

cukup sampai sini sahaja.nanti kita sambung lagi.

hujan lebat : aku rindu MR

1 kata-kata hebat !:

Scha Lalala said...

haha sama la. nama kita shah nur aryana. mcm2 ade orang panggil. hehee :-)

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea