Sunday, February 16, 2014

Kembar.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 10:07:00 PM




Assalamualaikum.

Susah untuk menangani stress atau tekanan. Susah untuk kembali cool bila dah stress. dan selalunya sangatlah mudah - benda di sekeliling kita untuk mempengaruhi, supaya lebih stress kan ?

contohnya suasana yang bising.

Padahal kalau tak stress, bising macam mana pun ia. Kadang tak rasa terpengaruh pun. Tapi bila stress, sudu berdenting pun boleh jadi isu.

sebab.

bila stress, hati lebih sensitif dari biasa.

bila stress, emosi tak dapat dikawal dengan sebaiknya.

bila stress, kadang keputusan yang dibuat entah apa-apa.

tapi itu situasi biasa.

luar biasanya aku.

yang aku mungkin ?

stress macam mana pun aku,
tetap akan kalah dengan Ezhan dan Ezfan.

penat macam mana pun aku,
tetap akan kalah dengan Ezhan dan Ezfan.

Hanya si kembar tu je yang boleh turn aku 360 degree.

Ajaib.

Aku tak tau kuasa apa depa guna.

but they will make me smile all day long.

tapi its just happen to me.

sebab, most cikgu cikgu kat sekolah akan mengadu pening bila face up dengan kembar tu.

even pakcik sepupu aku pun ( standard 6 ) tanya aku " kak ***** tak pening ka dengan depa ? tak stress ka dengan depa ''

ya, pakcik sepupu gua dajah 6. Nama keluarga terpaksa aku rahsiakan.

and yes, most of the people will ask the same.

' macam mana boleh tahan dengan depa ? '

Aku yang pelik atau diorang ?

Serius, penat yang rasa nak tidoq ja akan hilang bila aku mengajar depa *tuisyen

Thanks kembar. Riuh satu rumah !

I love my students ! More than they love me !

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea