Wednesday, February 05, 2014

La Tahzan.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 12:46:00 AM
Reactions: 





Bismillah.

Sebenarnya, coretan kali ini aku tujukan khas buat teman yang agak rapat jugak dengan aku.

Iyalah sepanjang 3 tahun belajar, dia lah yang kerap bergaduh bertekak mudah terasa tolong dan semualah.

Kadang rajuknya sehari dua tak bercakap, kadang makan minggu. Tapi akhirnya baik semula. Mengada kan ? Kalah orang bercinta. Tapi itulah dia. 

Siapa tak kenal dia, semua kenal. Hampir kesemua pensyarah, junior dan senior kenal. Lain dari yang lain. Mulut bising tapi kuat touching. Hahaha.

dan aku faham, tak semua senyuman yang dia lemparkan membawa maksud yang sebenarnya. Kadang senyuman tu cukup untuk kaburkan orang betapa sedihnya dia.

Aku tahu, tak bagitau pun aku tahu. Sebab aku rasa macam aku dah kenal dia.

Tapi tak sepenuhnya.

Kadang kami bertukar cerita, kongsikan masalah bersama.

Sekarang, dugaan lagi menimpa dia.

Bunda tercinta terlantar sakit. Katanya tadi, esok pembedahan mata. Kesan jangkitan kuman dalam darah.

Turut mengalami komplikasi jantung dan buah pinggang.

Doakan bunda dia ya ?

Semoga bunda tercinta kembali sihat sedia kala.

'' weh ! hang kena kuat ! tabahkan hati.. ni dugaan untuk hang.. dugaan untuk hamba yang terpilih "

semester 1 :)

Doakan bunda dia ya ?

DOA UNTUK ORANG SAKIT

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صل على محمد وآل محمد
اَللَّهُمَّ اَزِلْ عَنْهُ الْعِلَلَ وَالدَّآءَ، وَاَعِدْهُ اِلَى الصِّحَّةِ وَالشِّفَآءِ، وَاَمِـدَّهُ بِحُسْنِ الْوِقَايَةِ، وَرُدَّهُ اِلَى حُسْنِ الْعَافِيَةِ، وَاجْعَلْ مَانَالَهُ فِي مَرَضِهِ هَذَا مَادَةً لِحَيَاتِهِ وَكَفَّارَةً لِسَيِّئَاتِهِ، اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّـدٍ.

 Ya Allah, hilangkan dari dirinya penyakit, kembalikan dia kepada kesehatan dan ke-sembuhan. Bantulah dia dengan sebaik-baik perlindungan, dan kembalikan dia kepada sebaik-baik kesembuhan. Jadikanlah apa saja yang dirasakannya pada waktu sakitnya sebagai pahala untuk kehidupannya dan penghapus atas segala kesalahan-nya. Ya Allah, sampaikan shalawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. 

Amin Ya Allah , Amin Ya Robbillalamin...


0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea