Friday, March 23, 2018

Sesudu Teh & Gula Sudah Mencukupi

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 12:27:00 PM

Aku lihat warna teh itu hitam, bukankah warna teh sepatutnya coklat pekat sedikit merah. Susah untuk aku gambarkan warna teh dalam penulisan.


Tapi aku yakin semua orang pernah melihat warna air teh o.

Perlahan-lahan aku cuba menghirup air teh o itu. Rasanya tanpa gula boleh buat muka sedikit pelik dahi berkerut, itu semestinya.

Berapa banyak gula yang perlu aku letakkan supaya menepati citarasa ?

Dalam hidup ini adakala rasanya seperti minum teh tanpa gula.

Mungkin rasanya seakan-akan tidak boleh menerima dan ada sedikit tekanan jika hati tidak tenteram.

Dan waktu itu, kau perlu tambahkan gula dalam kehidupan supaya kau dapat rasa kemanisan dalam hidup.

Hidup ini sukar untuk aku gambarkan. Kali pertama mungkin akan ada banyak pertikaian, kenapa rasanya begitu, tapi lama kelamaan bila kau mula sedar kewujudan gula dalam kehidupan.

Pada aku sesudu teh dan gula sudah memadai kerena tidak terlalu manis dan tidak terlalu pekat.

Kerana itulah hidup yang aku dahagakan. Di dalam kesederhanaan ada kebahagian


Credit : HafizKhalifaChannel

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea