Monday, September 10, 2012

Lecture Muda

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 7:43:00 PM
#351


aku tak tau macam mana aku nak mula dengan entry hari ini.nak ikutkan banyak cerkon aku yang belum dipublish.masih ukuh dengan status draft.dan sekarang aku sedang menconteng lagi.kalau mood ok,maka terpublish la ia.kalau sebaliknya,mungkin jugak turut serta bersama cerkon yang lain.

pensyarah atau nama glamournya lecture.glamour la sangat.

minggu lepas aku sama-sama parking dengan one of the guy yang boleh di kategorikan sebagai hensem jugak lah.mytvi putih.kemaja putih.slack dark blue.menawan.

pedulikan.aku dah berpunya.so chances nak mengorat memang kosong persen.

dia senyum,sumpah buat aku rasa melt.haha.bodoh.

what so ever.

dia pandang aku macam ' hey,i was like know u before,where ya ? '

ya.admit it.aku macam kenal dia siapa.tapi memory gig otak aku tak seterer albert.so memang untuk pagi tu,aku wat derk je with this guy walaupun macam lama jugak dia pandang-pandang aku.

and sadly.it was the last i met him.


dan tadi.masa nak punch card.this particular guy dah start sengih-sengih masa aku turun tangga.
aku cuit Kinah ronggeng 'hensem kan mamat tu,muka macam dr faiz khalid,tapi dia tinggi lagi and more sweety'

kinah pandang aku muka badak tersedak air ' tu lect hanis kan?'

and i was like .............==.

'lect kami ? patutla macam familiar'

then kitorg amik card nak punch card.

masa tengah punch card.that guy tegur.

'trainee ke ?'
kinah replied 'ha'a'
then he asked more 'dari mana ?'
kinah smiled and answered it as well as he know that guy from poly too..

'dr poly,ptss kos setiausaha'

then the guy smile and asked

'dua-dua sama ke?yang tu dari mana ?'

oh.he pointed at me.

'sy ptsb'

he drag a smile.like falling from cloud9.

i ask him back.

'cik dr ptsb kan ? lect meki ?'

'cam rupanya saya ya..ingatkan tak perasan sy '

oh well cik.i memang tak perasan u.nasib baik kinah ronggeng bagitaw.so ada la jugak aku hit button refresh for a while.

aku diam.and aku rasa macam dia penah datang lepak kejap kat kelas aku waktu kelas OSHA.masa tu kelas aku dekat jabatan meki.tengah duk re-flash back tu,kinah cuit aku ckp bye.

and that guy ajak aku sembang-sembang sambil jalan.i mean my lect ==.

eh sebelum ni,tak pernah lagi aku sebegitu ok.jalan sambil gurau-gurau senyum-senyum segala bagai dengan seorang lelaki MUDA.

well.sembang-sembang sampai ke tapak parking.lama jugak la sembang.

and he told me

'sy dah lama perasan awak tapi saje je nak tengok awak dulu..awak Perd kan ? spe lagi kat sni ? '

terdiam.aik macam mana dia cam aku ? bersembang pun tak pernah.jumpa pun masa dia lepak sekejap kat kelas tu je la.hey,lect Jabatan Mekanikal cam budak perd ? pelik.

'sy dgn ain.dia kat atas.Department crest.'

'laa..sy ada di Crest la..ouh..yang tu ain..dia pun tak tegur saya'

wait.kak ain tak cam pulak.

and so on.aku dah mati akal nak sembang apa.nak menuju ke parking pun aku rasa lahaai jauh ke lagi ni nak jalan ?

zzzz

dia tanya aku bila habis,best tak,bla bla bla,dia gelak-gelak menggoda,senyum-senyum,

awat ny lect aku ?? ok ke x??

nak ngorat ke hape hoi -.0

duk sembang-sembang aku potong.

'cik,kalau cik observe li cik bagi saya A ye'

HAHA.take the chance.

'mesti punya,nanti apa-apa sy inform'

haa..last sekali  sampai jugak parking.eh eh selang sebuah je kitorang park.

he said bye.

and last he said.

esok jumpa lagi . boleh sambung-sambung sembang.


$%^^&%&*


until now.i did'n remembered his name ==.



0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea