Monday, April 14, 2014

Life is Unfair

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:27:00 AM
Reactions: 

Life is unfair.

Mana ada life yang fair.

Kalau semua benda fair, tak nama life lah.

Kalau hidup tak susah, tak namanya belajar.

Dari susah baru mula nak belajar.

Kalau dah semua senang kau ingat kau akan belajar ?

Confirm confirm tak kan.

Kalau dah life tu senang, duduk goyang kaki aja.

Dah tak kenal sedih gembira susah payah perit derita tu semua.

Apa lagi unfair ?

Semua benda unfair, fair lah tu untuk kita.

Sebab kalau fair semua untuk kita, unfair untuk Pencipta

Sebab kalau fair, manusia jadi bongkak, angkuh.

Unfair pun dah bersepah bongkak angkuh.

Inikan lagi kalau dunia fair.

So sekarang fikir, ayat ayat aku ni unfair ke fair ?


Kah Kah Kah



2 kata-kata hebat !:

ASaDa RyutaRo said...

sampai tiga entry sedih. awat ni kyra?

apa yg boleh saya pesan, bersabar ea. setiap yang jadi pasti ada hikmahnya. kita je kadang tak terjumpa sbb kita tak teliti betul2..

saya kembali ke dunia blogging. heee..

Hanis Rahim said...

InsyaAllah :)

okehh je nih. kah kah kah.

sesi ingatkan diri sendiri. huks

weehuuu. selamat kembalii ke dunia asal ! eh :D

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea