Monday, May 26, 2014

Dia, Mungkin Jodohmu

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:59:00 AM


Assalamualaikum.

Kisah cinta, kisah yang senantiasa ada pada setiap diri manusia. Cinta yang pelbagai. Cinta ibu bapa, cinta keluarga, cinta satu sama lain dan cinta Ilahi.

dan, untuk kali ini, terus kuat aku untuk menaip kisah cinta antara manusia, uda dan dara.

ada manisnya,- pertengahannya duka dan mungkin - pengakhirannya bahagia.

siapa sangka ?

siapa sangka bagaimana pengakhiran sebuah cinta itu akan berakhir.

tidak mustahil andai permulaannya suka dan bahagia, tapi pengakhirannya duka.

dan tidak mustahil juga, andai permulaannya sakit dan perit, tapi pengakhirannya sebuah kebahagian.

dan begitu juga kisah dia.

padaku, dia memang seorang yang kuat.

cuba juga aku bayangkan sekiranya aku itu dia.

rasanya.......

ya Allah, jauhkanlah kebarangkalian itu terjadi padaku.

apa pun, aku yakin mereka sangat kuat tembok perasaannya.

cuma kadang kala ego yang mustahilkan segala.

teruskan berjuang, dan berdoa.

itu saja yang mampu aku katakan buat mereka.

ya, mereka itu dia dan dia

tanpa restu keluarga hubungan entah kemana.

hanya doa bakal merubah segala.

bukan pandangan luaran sebagai tanda aras penilaian.

tapi hati yang ikhlas, kunci utama jawapan penilaian.






2 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea