Sunday, July 15, 2012

Tanpa Tajuk

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:24:00 PM
Assalamualaikum and have a blast day people !


ketika entry ini ditulis.halwa telinga dilembutkan oleh lagu Baterpelai cerita Dejavu tu dan tangan aku pulak sambil menaip sambil balas chat dari kexen yang tengah dilemma sebab lecture minat dia sampai nak masuk minang.

Cinabeng.Dah la lecture jabatan aku.Sumpah tak rela kalau ditakdirkan dia jadi sepupu ipaq.

Abaikan cerita kat atas tu.
Back to the main.

Tadi lepas settle urusan di UPLI terus kaki menjengah ke tapak gerai jualan konvo dengan kak ain.
Entah kenapa.Aku gelabah kot.Ketaq lutut habis.Punca ? Entah.

Sebelum tu aku dah terserempak dengan Aisyah and Maziah.Exited diorang dapat jumpa aku.Hug kiss macam biasa ! haha.terharu pulak aku rasa.

Sampai je kat tapak tu.Aku dah mula nampak kelibat-kelibat yang dikenali.Adik-adik Junior dengan senior-senior yang memang sebumbung masa terlibat dengan intake budak baru sem lepas.

Masa ni lutut aku dah macam tak dak skru.Dari meja ke meja.Semua hug and kiss pipi ke pipi macam selalu.Ukhwah.

5 orang pertama aku masih oke.but then,semua panggil.Hanis ! Kak Hanis ! Budak LI !
Ha masa ni aku dah goyah.Cilake je aku gelabah kan.

Serius tak tau kenapa sampai aku terpaksa duduk sebentar.Sampai kak ain tegur kenapa muka aku pucat,bibir menggeletar macam orang sejuk.

haha.apa la hanis hoi.gelabah apa pasai ?

tak pe.abaikan.
aku terus menggerakkan kaki yang separa lembik dari gerai ke gerai.
bertemu pensyarah yang dirindui.hyperbola tak ayat aku ?

kejadah.abaikan.
lepas dari satu gerai ke satu gerai bla bla bla beli kepek bla bla bla aiskrim tak sedap bla bla bla
tengok jam dah nak pukul 12.
so harusla chalo bet'te.

jalan pi parking bla bla bla kereta macam semut bla bla bla bye kak ain jumpa esok.
aku pun naik kereta reverse sebab nak keluar.

kejadah.moto tepi lorong.aku tak boleh nak keluar.
tak pe amik simpang kanan then keluar kot belakang.

tengok-tengok lorong belakang tu dah jadi jalan mati dah macam huruf v.
blank terus.macam mana aku nak reverse.sumpah tak boleh
moto macam tempat kena lelong.
kereta pulak semua gah kemain.
risau aku nak reverse kang tak pasai aku buat love bite dengan kereta lain pulak.
marah kereta kat rumah.


stuck.call incik gula hati.
'sila tinggal pesanan selepas bunyi beep '

cilake.madu aku yang jawab
call lagi.
still madu yang angkat.geram betul aku dengan madu telan duit enam sen tu.

termenung jap.mana incik gula hati ni ? cepatla jadi superman.ada awek tengah jerit panggil ni.
ouh lupa.incik gula hati atas moto.baru balik dari Tesco.shopping barang rumah dengan housemate.
patutla.

lepas tu bla bla bla cina blablabla dpat keluar bla bla
sampai rumah.

tu je aku nak cita.
banyak pulak aku mencarut kan.cilake
eh terkeluar lagi.

k bye.

incik  gula hati kata
nasib baik ada cina  boleh tolong
pastu dia gelak.



0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea