Saturday, February 25, 2012

Nikah Khitbah

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 1:01:00 AM
Reactions: 


Assalamualaikum..

Nikah Khitbah..apa tu ?? oke lah..bahasa kampungnya Nikah Gantung..tapi secara lebih terperincinya ialah..kita bernikah,tetapi duduk berasingan..

Ianya sesuai dengan pelajar yang masih menuntut dan punya keinginan untuk mendirikan rumah tangga..sweetkan ?? yela..umur remaja,macam-macam benda negatif yang boleh dibuat bila adanya nafsu.TAPI tak semua,terpulang juga kepada pasangan itu sendiri..kalau dapat pasangan yang bukan jenis kuning..oke what ! kan ! couple,tiada dosa..yela..tak cakap lucah2..

kebaikan nikah khitbah :
  1. terhindar dari maksiat
  2. bercouple secara halal
  3. prestasi akademik semakin meningkat (dalam paper ada berita tentang ni )
  4. maruah terjaga
  5. ikatan terbina atas dasar yang sah :))
so,yang dah bersedia tu..tak salah kan ??
tapi main problem is family. kan ? mesti ada family yang membantah.
nevermine,kalau niat kita ikhlas..insyaallah :))

syukur sgt sbb MR bukan tipikal kuning
praise to be Allah :))

anda mungkin berminat dengan entry :

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea