Monday, June 28, 2010

kesabaran di mana?

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:30:00 PM
Reactions: 
manusia kadang-kadang bertindak berdasarkan hati dan perasaan.boleh dikatakan mereka hanya memikirkan perasaan mereka dan tanpa mereka sedari hakikatnya mereka telah melukai banyak perasaan dengan beberapa tindakan bodoh dan memalukan diri sendiri.sebagai contoh.untuk meredakan hati mereka yang membara.mereka hanya suka -suka hati marah orang lain tanpa usul periksa.adakah adil sebegitu?

sekiranya kita menjadi mangsa.apa yang patut kita lakukan?berdiam diri dan hanya membiarkan ia berlaku?sebegitu?or bertindak?ada yang boleh bersabar dan 'melantakkan' apa yang berlaku dengan hanya 'buat derk'.tapi sampai bila.

cik kyra ada nasihat seorang gadis yang berumur 16 tahun.berdasarkan pengalaman cik kyra gadis ini tidak matang dan suka mengikut perasaan.gadis ini sangat2 tidak matang.ok.untuk dimudahkan cerita.cik kyra telah pon jadi mangsa kerakusan perasaan gadis ini.pada mulanya.cik kyra hanya bersabar dan melantakkan.tapi rupanya langkah cik kyra salah.gadis tersebut telah tikam belakang dan berterusan memburukkan cik kyra.dan untuk pengetahuan.gadis ini sering kali bingung kenapa dirinya jarang dihormati.nampak sangat sifat gadis ini lah punca dia tidak dihormati.

bersama niat yang baik dan ingin membantu(walaupun tahap kesabaran semakin menipis).cik kyra nasihat gadis sengal itu.sengal?ya.dia sengal.(tahap kesabaran sudah minimum.maaf).cik kyra nasihat gadis sengal itu : hormat orang lain sekiranya anda ingin mereka hormati anda.

feedback dari gadis sengal : law prangai koe pon x btol, x yh nk nsihat aqoe lak... cm gud2 jerp.. aqoe nk respect owg ke x , turh aqoe pnye psl la.. koe ssh pe?? aqoe de kcow idop mk bpak koe ke?? x de en... so, koe TUTUP MULOT da r...

another feedback : kecoh lak koe.... koe spe nk nsihat2 aqoe?? pikir bgos r..

pelik sungguh manusia berhati batu ini.tinggal di kota tapi pemikiran tahap zero!!
hakikat sebenar.dia yang salah dan dia suka menunding jari ke arah orang lain.sampai sekarang cik kyra diam dan malas nak bergaduh dengan gadis sengal ini walaupun sekarang-masa ini-saat ini- gadis ini sedang memburukkan nama cik kyra.

cik kyra tulis ayat poyo sbb cik kyra sudah kehilangan tahap kesabaran.
kindly leave ur komen.

8 kata-kata hebat !:

rusydi said...

ak takashi...pd pndpt jhat ak,ag tackle blak bdk sngal 2 smpai blak dye tnggal kt dye...n klu pndpt baek plak ag bg tau kt blak dye soh dye nsht kn awek dye yg sngal 2 soh jg skit adab dye...thats all

E L L A said...

dah, xpayah la lyn dy, wat bodo sudeyh~ buang mase lyn org pangai mcm ni hehe chill yea dear !

Nadia Helena said...

abaikan je dia tu.. kalau dilayan makin menjadi jadi kang nanti..

Anonymous said...

skew r koe wt blog tntng owg en.. koe x puas aty koe ckp r..

Anonymous said...

to rusydi : koe pehal bro?? mcm bgos lak adab koe..

Hanis Nabilah said...

dy y xberadab..tetibe cybuk komen..tu kire beradab la??eh ko terasa eh yang aku tulis tu ko...ko ngn syafiq p la jauh2..xhingin nak gnggu..

fArAh hAniM said...

adeyh~gila xmalu~
ttba lak de an0nymous yg trsa=0
kalo dah trase 2 mmg kira btol la ek
yg dy puNya prangai mmg camtuh~
ahahahaha=)xyah ar nak ckap
psal adb kat org laen kalo
dri sndri x beradp=)

**wahHHHhhh terpnjg lak kumen akoOOoo=)

Hanis Nabilah said...

btul2...aku sokong..

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea