Sunday, September 26, 2010

5C asas cari pakwe??

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 5:20:00 PM
Reactions: 
Cikgu saya cakap...perempuan ni kuat memilih...sebab nak yang terbaik dalam kehidupan...cikgu saya cakap perempuan dekat satu negara ni..pilih berdasarkan 5C..poyos la kau kyra..guna saya..okeh tukar..

5C..tahu tak apa itu 5C..cikgu Kyra cakap..tu prinsip wanita dekat Singapore..entah betul..entah tidak..tapi mungkin tak semua yang berpegang pada prinsip tu kan..maybe hanya segelintir..okeh..meh kita tengok..apa tu 5C mengikut cekgu sejarah tamadun cik kyra..:)

5C

1st C : car..mesti ada kereta..nak g dating..kena ada kereta..kalau hujan tak basah..
2nd C : condominium.xde kondo x boleh..kena ada kondo..rumah flat tak layan..rumah teres tak pandang
3rd C : cash.haa..ny penting..xde duit..awal2 lagi kena reject..
4th C : credit.xde kad kredit??xpayah la nak ajak dating..at least ada satu card credit..
5th C : care.haa..betul..bg diorang care dekat last skali..biar C lain kat atas..

agak2 prinsip 5c ny boleh pakai tak??patut ke tak patut..bukan semua mata juwitan..duitan..

5 kata-kata hebat !:

apik pehe said...

dimulakan dengan duit..diakhori dengan sayang

cikidong said...

carilah yang beragama, berakhlak mulia juga sayang oii.. :)

si conget berbicara said...

hehe..btul jgak..mula dgn duit akhir dgn sayang..
cikidong - tgh mncari la ny..:P

kopimacy said...

wow.. so money3 la ni~ huhu

Kyra said...

@kopimacy : tu diorang..bukan sy..:P

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea