Friday, September 24, 2010

Kena Reject??

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 11:16:00 PM
Reactions: 
Masih terngiang-ngiang janji manis yang pernah di lafazkan oleh Ikram dahulu.Kata-kata yang diselitkan janji manis untuk sentiasa bersama lenyap entah ke mana.Ikram bukan lagi seperti Ikram dahulu.Entah di mana silap Iziana secara tiba-tiba Ikram memutuskan hubungan mereka dan menganggapnya hanya seperti adik.Bingung memikirkan di mana salah silapnya.Lantas di dailnya nombor Ikram.Bergunung rindu rasanya.

“Ikram..”Iz memulakan perbualan.

“Ye Iz..kenapa call Ikram?”

Terkedu seketika.Dahulu sekiranya dia menghubungi Ikram betapa gembiranya lelaki itu.Tidak langsung di tanya sebab menelefon.Tapi sekarang?

“Ikram..apa salah Iz? Kenapa Ikram buat Iz macam ni?” Tubir matanya sudah mula menakung air jernih.Ditahan supaya tidak menitis.

“Hish..Iz,dulu Iz juga pernah cakapkan..hati dan perasaan tidak boleh dipaksa..ianya hadir dan pergi dengan sendiri..”tegas penyataan yang dikeluarkan.

Air mata yang ditahan menitis juga akhirnya.Tidak disangka kata-katanya dahulu memberikan impak yang kuat kepadanya kembali.
“Iz cuma nak tahu dimana silap Iz sampai kita jadi sebegini”

“Entah..Cuma Ikram tak dapat terima Iz seperti dulu.Perasaan Ikram untuk Iz hanya sebagai adik.Jangan tanya kenapa.Ikram sendiri tak dapat jawab bagaimana perasaan cinta itu dah bertukar kepada kasih abang terhadap adiknya.”

“Kalau itu keputusan Ikram.Iz terima” terus di matikan talian telefon tanpa memberi salam.


Bce dah kat atas ny??okeh..apa yang boleh dirumuskan ny..lelaki tak kenang budi??
Perempuan terlalu berharap??perigi cari timba??entah..sendiri la tentukan..just nk kongsi kisah kawan cik kyra..

Berakhir dy mcm kat atas tulaa..permulaan dy..mcm biasala..smuanya indah..mandi xkenyang...makan xbasah..ngee..lebeyh kurang gitulah ye..
Ape yang boleh dikatakan di sini..klau bercinta tu berpada-padalah..jgn sampai terover..smpai kemaruk..sbb bila putus..sakit!n kepada para lelaki..berterus terangla..senang cter..xpyah nk larikan dri..xpayah nk sembunyik2..kepada perempuan pulak..xpayah sedih2..life must go on..ape jd pun hidup tetap.harus.di teruskan..ho yeah..:)(:


Salam sayang,
Kyra Ismera
(si conget berbicara)

6 kata-kata hebat !:

Khairi said...

cinta tak boleh dipaksa kan. biarlah ikram memilih sendiri halatuju cintanya. kalau dipaksapun, takkan jadi kerja.

Raja Fiqri Fauwaz said...

eh, ingat cerpen starting2 tadi.. Best.. :)

jemput cik kyra ke blog saya..

rajafiqri punya blog

si conget berbicara said...

@khairi : yup..masing2 bleyh pilih hala tuju sndri dan cnta mmg xboleyh dipaksa..cuma diringkaskan..sebaiknya..kita berterus terang :)

@raja fiqri : asalny mmg nk buat cerpen..tapi beralih arah..:P

ASaDa RyutaRo said...

cinta sememang tak boleh d paksa, tapi kasih sayang boleh d pupuk..

apa pun.. cari cinta Allah, insyaAllah cinta makhluknya akan datang.. =)

si conget berbicara said...

@asada : dari kasih syg timbul cinta..ape y pnting..ikhlas..:)

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea