Saturday, September 18, 2010

Asam Ko juadah raya..:)

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 4:21:00 PM
Reactions: 
nie kisah adik cik kyra..adik cik kyra neyh memang suka makan asam ko..ala asam yang bulat2 tu..ada yang masin ada yang masam..tadi die g kedai dengan tokyah..so menjadi kewajipan bagi die untuk beli satu paket asam ko yang harga die lebih kurang 3 hinggit tu..nak jadikan cerita..td..anak murid ayah datang..agaknya diorang berkenan dengan asam ko tu (mungkin dah bosan makan kueh raya) habis satu paket diorang makan..sebiji pun tak tinggal..wahh dasyat tuh..3 orang habiskan satu paket asam ko?ganas neyh..bila diorang balik..adik cik kyra ni pun tercari-cari la paket asam ko yang die baru beli tadi..tup2 tgk tinggal paket kosong je..baraaaannn la kawan..habes semua orang die jaja..mula-mula sekali ofcoz yang die tnya ayah cik kyra napa jamu asam ko..(bunyi lawak je jamu asam ko kat tetamu)..ayah cik kyra jawab "mna ayah tau..dok atas meja..depa makan laa"..terus die tarik muka masuk bilik ngadu kat cik kyra..mula2 cik kyra bt derk je..sbb mata tumpu kat lappy..die cakap "kak..adek heran laa...pasai pa depa makan sampai habeh..adek baru makan satu.."..so dengan muka blurr..cik kyra tanya la makan apa..then bila dia bagitaw makan asam ko..mulalah cik kyra ketawa terbahak bahak..dye tetap dengan merajuk dye g ngadu dekat tokyah dengan maktok..respon tokyah dengan maktok la pling lawak..hehe..tokyah ckap ''alah..takat sepeket 3 ringgit tu..esok tokyah beli sepuluh peket kat awak..gaduh pa.." maktok plak cakap ''senang la nohh orang zaman sekarang..tahun depan raya kita tok sah jamu kuih kat depa..kita jamu asam ko..senang..murah pun murah" hahaha...maktok2..:) sampai sekarang adik still membebel sal asam ko...:D

asam ko=asam boy

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea