Tuesday, October 26, 2010

Abu Kawen,Mak Senah Mati

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 3:27:00 PM
Reactions: 


gambar tipu-tipu je..

Entry kali ni agak kurang asam garam gula dan juga lada..maap buat makcik-makcik jika terasa,andai kata kena batang hidung..ampun lah ye..


Senario : kawasan perkampungan : majlis kenduri

Ayu dengan penampilan voguenya hadir ke majlis perkahwinan sahabat lama,Abu.Niat di hati,dapat jumpa kawan-kawan lama.Dapat tengok Abu bersanding dengan suri hati.Wah..bestnya..

Situasi : Dapur Rumah Abu : Nak amik air mineral

Kyra : Eh Ayu,lama tak jumpa..amboi..vogue nya kau~!
Ayu : Biasa je la..Kyra,kacak beno Abu tu..padan dengan si Ct tu..
Kyra : Ha'a..selalu selekeh je mamat tu..hari ni..kalah Sheikh Muzappar (sambil tunding-tunding ke arah pelamin)
Mak Bedah : Amboi anak dara berdua ni..wangi beno..comel-comel..Dah tengok p
elamin Abu?
Ayu : tengah tengok la ni..cantik tema dia..kawen jugak si Abu tu ya..(gelak-gelak)
Kyra : Mak Bedah..pihak pengantin perempuan yang mana?
Mak Bedah : itu haa..yang baju hijau semua tu..Si Abu dah kawenn..Korang bila lagi nak kawen?tak teringin nak naik pelamin ke?Usia dah meningkat,tak kan nak jadi anak dara tua kot..
(Ayu,Kyra terus diam,terpaku,terpesona dengan kata-kata Mak Bedah..sungguh terpuk
au hingga hati sedikit membakar)

Adeh..pernah tak ditanya soalan macam tu?mesti pernah kan..soalan yang HOT sampai mati semua mood..tapiii.....ada sambungan dia..jengjengjeng..

Situasi : Suram : Rumah Mak Senah

gambar tipu-tipu je..

Mak Bedah : Mati sudah kawan
kita yang sorang tu..baru saja semalam sembang-sembang dengan aku..(sambil sapu air mata)
Mak Piah : Ye lah Bedah..Dalam sihat-sihat dia pergi tinggalkan kita..siapa sangka..
Kyra : Sabarlah makcik..dah sampai ajal Mak Senah..giliran dia..
Ayu : janganlah sedih..setiap yang hidup pasti merasa kematian..cuma tak tahu bila je..Mak Senah dah meninggal..turn Mak Bedah bila?
Mak Bedah : Turn aku?baca yassin ke Ayu?
Ayu : Turn ikut Mak Senah laa..teman Mak Senah..(terus blah)
(Mak Bedah,Mak Piah terus terpaku,terpesona dan terpukau dengan kata-kata Ayu yang memang tak bertamadun..hehe)

haha..itu baru kena buku dengan ruas..soalan bertemu jawapan..hehe..apa pun..hanyalah gurauan semata-mata..jangan aplikasikan pulak..:)hanya sekadar menilai kembali lumrah kehidupan..
*penggunaan bukan nama sebenar

sincerely,
kyraismera

10 kata-kata hebat !:

si biskut said...

biasa lar bila usia dah semakin laju berlari,maka persediaan mati itu harus dihadapi.Syukur lar...mungkin sudah terlalu lama dia menanti saat2 tuh.Kepada_NYA kita kembali.

Izzaty said...

HAHA. Terbaik lah soalan si Ayu tuh!

Kelakar2! ;)

Hanis Azla said...

laser lawan laser = menyiksa jiwa..ha..ha.. nice jokes..

Kyra said...

sebab memang lumrah orang akan tanya soklan macam tu..maka 'terzahirlah' entry tersebut..:)

cKyN WaN said...

hahahahahahahaha ni kalau betul2 diaplikasikan ni , naseb tak baik, dah smpai ajal silap2 ayu y ikut mak senah. mak bedah bunuh haha

diana said...

hhehe..
padan muka mak bedah..

ASaDa RyutaRo said...

hahahahaha... sampai hati buat mak bedah camtu. isk.. iskk..

Cik Liz a.k.a Leza said...

huhuhu....
apa la mak bedah ni....

(One) SiTi* said...

memang berkesan nak lepas geram cmni!
cayalah beb

Kyra said...

haha..padan muka Mak Bedah..kan dah kena..

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea