Sunday, December 08, 2013

Di Mana Dia Dalam Jiwa Ini.

menulis seikhlas sejujurnya oleh Kyra Ismera at 9:00:00 PM
Reactions: 




Bismillah.

Mungkin apa yang berlaku hari ini ada kaitannya dengan hari akan datang. Dan apa yang bakal terjadi merupakan antara dugaan yang bakal ditempuhi. Sama ada kita kuat untuk menghadapinya atau tumbang, terus menyalahkan takdir. Untuk terus bangun dan meneruskan perjuangan. Perlu yakin dengan kuasa Allah, yakin akan kasih sayang Allah terhadap hambanya. 

Suratan atau kebetulan, sungguh aku tak mahu ada hati yang terkorban dalam perjuangan akan datang. Lebih rela biarkan diri sendiri diranduk kecewa dari membiarkan hati yang tak berdosa terlibat sama dalam perjuangan mencari penentu masa depan.

Masa sekarang, hanya doa yang aku mampu panjatkan. Moga hari mendatang akan berjalan mudah, hati lebih tenang untuk meneruskan perjuangan fisabilillah.


A153
Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar


A177

Bukanlah perkara kebajikan itu hanya kamu menghadapkan muka ke pihak timur dan barat, tetapi kebajikan itu ialah berimannya seseorang kepada Allah, dan hari akhirat, dan segala malaikat, dan segala Kitab, dan sekalian Nabi; dan mendermanya seseorang akan hartanya sedang ia menyayanginya, - kepada kaum kerabat, dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin dan orang yang terlantar dalam perjalanan, dan kepada orang-orang yang meminta, dan untuk memerdekakan hamba-hamba abdi; dan mengerjanya seseorang akan sembahyang serta mengeluarkan zakat; dan perbuatan orang-orang yang menyempurnakan janjinya apabila mereka membuat perjanjian; dan ketabahan orang-orang yang sabar dalam masa kesempitan, dan dalam masa kesakitan, dan juga dalam masa bertempur dalam perjuangan perang Sabil. orang-orang yang demikian sifatnya), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan); dan mereka itulah juga orang-orang yang bertaqwa.

Al- Baqarah 2:177 )



berapa banyak perkara yang kita rasa kebetulan , hari ini kita tahu ia bukan kebetulan. Kerana peristiwa itulah aku berada di satu tempat macam ni.

0 kata-kata hebat !:

 

KYRA ISMERA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea